Zonder kennis geen inzicht

Post hier de algemene zaken over bouwmachines. Denk aan een juiste titel om zo het terugvinden te vergemakkelijken!

Moderator: Wilco

Plaats reactie
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Zonder kennis geen inzicht

Bericht door Bart »

Mooi artikel in Dagblad van het Noorden.
image.jpeg
image.jpeg (403.12 KiB) 4392 keer bekeken
Link naar het artikel http://www.oosterhof-holman.nl/nl/nieuw ... w.facebook
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Zonder kennis geen inzicht

Bericht door cjsiku »

Mooi stukje (Y)
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Gebruikersavatar
bvvoorst
Forumlid
Berichten: 1829
Lid geworden op: di 25 mar, 2008 19:23
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Zonder kennis geen inzicht

Bericht door bvvoorst »

Helemaal eens met deze beste man.
Veni Vidi Excavati

Gebruikersavatar
schuiver
Forumlid
Berichten: 3015
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 18:22
Locatie: fryslan

Re: Zonder kennis geen inzicht

Bericht door schuiver »

Die man heeft er verstand van.

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Re: Zonder kennis geen inzicht

Bericht door sytzecat »

Mijn oude directeur, mooi omschreven, we hebben praktijk mensen nodig, zo ook in het asfalt vak, er gaan er de komende jaren heel veel vakkrachten uit! En bij het SOMA College zijn er per jaar maar een klein deel van de machinisten welke afstuderen voor de asfalt verwerkings machines! Dus er is meer vraag dan dat er van school af komen!
Sytzecat

freesmachinist
Starter
Berichten: 696
Lid geworden op: vr 7 nov, 2008 19:59
Locatie: giessenburg

Re: Zonder kennis geen inzicht

Bericht door freesmachinist »

En het mooiste van het verhaal bij de nieuwe bouw cao levert neem fors in terwijl er een tekort is .......
wirtgen w 150

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Zonder kennis geen inzicht

Bericht door service man »

(Y) (Y) (Y)
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

fendtboertje
Starter
Berichten: 75
Lid geworden op: di 19 aug, 2008 16:45
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Zonder kennis geen inzicht

Bericht door fendtboertje »

Ik ben het voor een groot deel met deze man eens. Een lasser leert op school niet lassen, een machinist op school niet draaien en een grondwerker heeft in de schoolbanken al helemaal niks te doen. Ga terug naar veel materialen kennis, wat doet die grond, waarom doet ie dat, wat kan je er aan doen...? Laat bij machinisten nou is gelijk een hijsbewijs, vca vol en een vrije keuze certificaat zitten (Asbest, chemie, gereedschapsmachinist) Bij grondwerkers ook vca vol en doe alles om die jongens te motiveren, ze trotst te laten zijn op de kennis die ze op school opgedaan hebben! Na je opleiding moet je geen tijd verdaan hebben maar er beter van geworden zijn, je collega's iets kunnen leren en er plezier in hebben! Als je er als school in slaagt om vakmensen in de markt te zetten ben je een waar unicum, dat gebeurd niet meer!

Ik heb een mbo 2 monteurs diploma, ik ken een aantal jongens die dezelfde opleiding hebben gedaan maar doorgeleerd hebben. Die jongens kunnen net zo veel als ik! Niet meer en niet minder, wat hebben ze al die jaren zitten doen daar dan?

Onze opleiding was nog 1 jaar het oude systeem, gewoon klassikaal les met een slimme die het uitlegt en dat helder en duidelijk deed zodat we het snapte! Veel berekeningen, materialenkennis, theorie, theorie, theorie! Een motor reviseren leer je op je werk wel! Voor de meeste technische vragen aan mezelf vind ik het antwoord bij de kennis die ik in dat eerste schooljaar opgedaan heb die andere jaren hebben me zeer weinig gebracht.

Gebruikersavatar
hannes
Forumlid
Berichten: 3260
Lid geworden op: wo 26 aug, 2009 18:14
Locatie: sluiskil
Contacteer:

Re: Zonder kennis geen inzicht

Bericht door hannes »

Waarom moet een machinist vca vol hebben? En waarom zou je op school een vrije keuze certificaat halen? Je weet dan vaak niet eens bij wat voor bedrijf je gaat werken. Ik ben het met het artikel eens. De meeste kneepjes leer je in de praktijk als je er voor open staat en goede begeleiding hebt.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”