Verzekering graafschade zzp

Post hier de algemene zaken over bouwmachines. Denk aan een juiste titel om zo het terugvinden te vergemakkelijken!

Moderator: Wilco

Advertentie post before
lukasbelarus
Starter
Berichten: 55
Lid geworden op: di 30 aug, 2016 21:09

Re: Verzekering graafschade zzp

Bericht door lukasbelarus »

misschien wat offtopic,

maar zijn er nou papieren verplicht voor de verzekering als je op een kraan draait? (bijvoorbeeld een machinisten diploma?)
ik heb weleens gehoord "machinist dient instructies gekregen te hebben" of zoiets vaags..
lang nadat de prijs vergeten is wordt kwaliteit nog herinnerd.

Gebruikersavatar
hannes
Forumlid
Berichten: 3260
Lid geworden op: wo 26 aug, 2009 18:14
Locatie: sluiskil
Contacteer:

Re: Verzekering graafschade zzp

Bericht door hannes »

Ik ben niet zo van kleine lettertjes haha. Normaal betaalt de opdrachtgever de schades altijd maar omdat het echt om een domme onzorgvuldigheid van mezelf ging wil ik het zelf oplossen. Ik had namelijk klicmelding op de klicapp, leiding lag al bloot maar ik ging er te kort boven en hij liep op...

bullie
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 11 jan, 2015 13:30

Re: Verzekering graafschade zzp

Bericht door bullie »

Bedankt voor de reacties heren!

Ik heb al meerdere opdrachtgevers , dus 80% voor 1 opdrachtgever is niet meer van toepassing.

vanaf mei 2017 kun gaan werken met een model overeenkomst, daarin kun je vast stellen voor de belasting dienst dat je daadwerkelijk als zelfstandige opdrachten uitvoert.

Dit is met name gunstig voor de opdrachtgever.

Nu ben ik benieuwd welke model overeenkomst gebruikt wordt door de zzp machinisten hierzo.

En of je deze daadwerkelijk laat tekenen , of enkel op de factuur verwijst naar het nummer van de gebruikte overeenkomst.

Ik ga ook aan de slag als DLPer , daar zal ik waarschijnlijk een andere voor moeten hebben.

Bedankt voor de tip andrè wat betreft de WION wetgeving, ik ga mij hierin verdiepen.

Ik ga deze week met de accountant en de verzekering om de tafel!

Mvg
Gerko

rick123
Forumlid
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 12:35
Locatie: Kudelstaart NH

Re: Verzekering graafschade zzp

Bericht door rick123 »

Gerko,

Kijk even op onderstaande links. Dit zijn de links naar de site van de Belastingdienst, waarop alle modelovereenkomsten staan. Ik zou uitgaan van de aanneming van werk bouw-overeenkomst. Al is het wel van belang dat je even kijkt of je bij de opdrachtgever in dienstbetrekking gaat (heeft hij gezag, krijg je loon of alleen vergoeding en ben je verplicht zelf het werk uit te voeren of mag jij het (eventueel) ook uitbesteden).
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -werkt-dat

Modelovereenkomst aanneming van werk bouw (te gebruiken voor losse werken), dus per enkel project:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... 9051596301

Modelovereenkomst aanneming van werk bouw (te gebruiken voor meerdere projecten), dus als je vaker werkt voor die opdrachtgever met werk in dezelfde strekking: (bijv. altijd als DLP'er, grondwerker of machinist enz.)
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ereenkomst

De modelovereenkomst moet aangepast worden naar jou bedrijf (door jezelf) en ingevuld worden, ondertekening is niet vereist door beide partijen, maar wel raadzaam, omdat je jezelf er makkelijker op kunt beroepen naar de Belastingdienst.

Groet, Rick

bullie
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 11 jan, 2015 13:30

Re: Verzekering graafschade zzp

Bericht door bullie »

Bedankt voor de info!

Een aantal van deze model overeenkomsten had ik zelf ook gevonden, aanpassen is dus wel noodzakelijk.

Ik ga het even doorlezen.

Mvg
Gerko

Gebruikersavatar
André
Forumondersteuning
Berichten: 7388
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 11:00
Locatie: Eethen

Re: Verzekering graafschade zzp

Bericht door André »

kapteinron schreef:Misschien kun je in offertes en contracten wat kleine lettertjes plaatsen omtrent de verantwoordelijkheid voor de opdrachtgever wat betreft graafschades en bv het verstrekken van goed goed geïnformeerde grondwerkers.
Daarmee kun je de wetgeving zeer zeker niet ontduiken... (C)

Schaf het boekje publicatie 500 van de CROW aan en daarin vind je alle informatie omtrent graafschade aan kabels en leidingen (voorkomen). Kost een paar centen, maar die heb je zo terug verdiend.

Het is inderdaad zo dat de opdrachtgever verantwoordelijk is om proefsleuven te (laten) graven. En lees hier bij dat 'laten graven' dus jij als grondroerder kan zijn. Over het algemeen staan er in een bestek proefsleuven opgenomen (verplichting OG), maak daar gebruik van.
Verwarring schept werk...

Lees hier de forumregels nog eens door.

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Re: Verzekering graafschade zzp

Bericht door sytzecat »

Wanneer je nu in vaste loondienst bent, en voor 80% bij een bedrijf gaat werken als ZZP, wat is dan je voordeel? Kijk ook naar de toekomst, je pensioen! Voor welk bedrag ga jij je dan inzetten bij een aannemer als ZZPer? De werkgevers klagen dat de uurlonen zo duur zijn, daar voor halen ze ZZPers op. De ZZPer mag dan voor €25,00 of lager aan het werk! Voor dat geld kun je niet rondkomen als je er de nodige verzekeringen bij moet betalen! Denk eens aan een arbeidsongeschiktheid verzekering, deze kost veel geld! Je kan niet zonder deze verzekering, als er wat gebeurt, dan ben je de sjaak en kun je al je bezittingen maar wegdoen en bij de socialezaken aankloppen! Een ZZPer moet minimaal €37,50 per uur schrijven, kijk ook eens naar de verhuurtarieven van een uitzendbureau welke een vakkracht gaat uitzetten bij een bedrijf!

Bezint eer ge begint!!!
Sytzecat

lukasbelarus
Starter
Berichten: 55
Lid geworden op: di 30 aug, 2016 21:09

Re: Verzekering graafschade zzp

Bericht door lukasbelarus »

voor 15 euro meer nemen ze dan een mobiele mee...
37.50 is misschien nodig om alles zoals een arbeidsongeschiktheidverzekering te kunnen betalen, maar wie heeft die? er komen er zat voor een stuk minder die deze verzekering niet nodig vinden.
lang nadat de prijs vergeten is wordt kwaliteit nog herinnerd.

freesmachinist
Starter
Berichten: 696
Lid geworden op: vr 7 nov, 2008 19:59
Locatie: giessenburg

Re: Verzekering graafschade zzp

Bericht door freesmachinist »

Ieder mag zelf weten ,maar ik heb een tegeltje ,beter goed knecht dan slecht eigenbaas
wirtgen w 150

bullie
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 11 jan, 2015 13:30

Re: Verzekering graafschade zzp

Bericht door bullie »

Ik heb meerdere opdrachtgevers, 37.50 per uur krijg je niet snel.
Dat verschilt ook per regio.
Ik ben ook dlp/kvp, werk zat voor iemand die hard wil werken.
37.5 per uur is ook zeker niet nodig, ik heb alle verzekeringen bijna rond dus ook aov!
En pensioen opbouw niet te vergeten.

Kosten laag houden en genoeg uurtjes draaien, komt best goed!

Maar in iedergeval bedankt voor jullie berichten, het is een zeer overwogen besluit geweest.

Mvg

Gerko

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”