Aankoop nieuwe wiellader

Post hier de algemene zaken over bouwmachines. Denk aan een juiste titel om zo het terugvinden te vergemakkelijken!

Moderator: Wilco

Plaats reactie
Advertentie post before
Gebruikersavatar
LaurensD
Starter
Berichten: 250
Lid geworden op: di 15 apr, 2008 9:25
Locatie: West vlaanderen
Contacteer:

Aankoop nieuwe wiellader

Bericht door LaurensD »

Hallo beste leden.

Onlangs hebben heeft onze firma een nieuwe relatief grote breker aangekocht (GiPo 130 FDR).

De wiellader waar we tot op heden ons materiaal mee vervoeren/stapelen is een CAT 966G. We zijn heel tevreden van deze wiellader, maar we ondervinden dat we met deze machine niet het volledige potentieel van onze breker kunnen aanspreken.

Hiervoor zijn er verschillende redenen waarvan de meest voor de hand liggende de kleine schepbak (+-4m^3) en de algemene snelheid/kracht van de machine.

We wensen daarom een nieuwe of zeer recente 2de hands wiellader aan te kopen.

Onze aandacht gaat vooral naar de CAT (972M), de Volvo (L150 of L180) en de Komatsu (470-8). We zijn momenteel in gesprek met deze leveranciers. Natuurlijk heeft iedere verkoper zijn uitleg waarom zijn machine beter is dan de concurrent, maar verkoopspraatjes zijn niet echt aan mij besteed.

Binnenkort zullen we alle drie deze machines op onze breekwerf testen, maar graag had ik van mensen met ervaring hun specifieke ervaringen gehoord.

Wat zijn jullie redenen geweest om voor een specifieke producent te kiezen?

- Betrouwbaarheid
- Snelheid van werken
- Bediengemak
- Verbruik
- Afmetingen
- Prijs
- ...

Wat zijn ook opties die je zelf zeker zou (opnieuw) kiezen (of zeker niet)?

- Grootte van de schepbak
- Automatische sperdif's
- Type van banden
- Weegsysteem,
- XE versie van de CAT
- ...

Alvast heel erg bedankt voor jullie onderbouwde opmerkingen!
Bezoek de vernieuwde website : www.vulstekebvba.be

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Aankoop nieuwe wiellader

Bericht door cjsiku »

Al eens gekeken naar een Ljunqby?
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Gebruikersavatar
oxbow
Starter
Berichten: 650
Lid geworden op: ma 1 mei, 2006 17:20
Locatie: geel

Re: Aankoop nieuwe wiellader

Bericht door oxbow »

MIjn idee:

Na de investering van zo'n breker zet je er best gewoon een nieuwe wiellader bij, en dzn moet je even kijken waarom je nu niet het volledig rendement haalt. Moet hij gewoon te ver rijden met het product?, hoeveel ton per dag bedoel je? Kan je graafmachine dat bijhouden?
(Bij de kleeman 130 die hier komt staat een 966h en die machinist heeft ruim tijd over 1600ton/dag)
Bij onze rockster 800-900 ton per dag staat een 938h en die heeft ook ruim tijd over om trucks te laden.
Hoeveel uur heeft de huidige wiellader want met bv 12000 op de klok kan de power er al uit zijn.

Ik raad je aan te blijven bij wat je kent (zeker als je er tevreden van bent) nieuwe cat 966m of xe met bonusbak (iets grotere inhoud) moet ruim voldoende zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”