Cat of liebherr
Moderator: Wilco
Advertentie post before
- Zetzetpejertje
- Starter
- Berichten: 140
- Lid geworden op: za 13 jun, 2009 0:02
- Locatie: Den Bosch
Cat of liebherr
Ik had een vraag . We draaien nu met een Cat 313d met beco dks. Zeer tevreden over . Nu willen we een nieuwe kraan erbij kopen maar weet niet zo goed wat . Nu wilde ik jullie vragen welke jullie het beste leek en waarom . Bijv verbruik diesel of slijtage of alleen aankoopsom. Moet regelmatig 30 minuten rijden en weet dat cat sneller is . Dks zal weer beco worden. Gewoon tevreden. Hoeft niet perse cat of liebherr te zijn natuurlijk. Alvast bedankt voor de reactie .
Re: Cat of liebherr
Al eens bij de Doosan wezen praten? Rijden ook fors door en scheelt heeeeeul wat in de prijs.
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...
-
- Starter
- Berichten: 230
- Lid geworden op: di 16 feb, 2010 11:41
Re: Cat of liebherr
CAT!!!!!!!!
- Zetzetpejertje
- Starter
- Berichten: 140
- Lid geworden op: za 13 jun, 2009 0:02
- Locatie: Den Bosch
Re: Cat of liebherr
gaat mij ook meer over comfort en dat soort dingen , hoorde bijv dat Liebherr niet kunt stabilliseren tijdens rijden . Proportionele bediening in cat veel soepeler is , dat soort dingen .
-
- Forumlid
- Berichten: 2037
- Lid geworden op: vr 5 feb, 2010 19:54
- Locatie: t' zand (nh)
Re: Cat of liebherr
wat ik hoorde is dat dat gat tussen die merken qua prijs niet zo groot meer is..? Doosan die wat manser word en Liebherr die toch wat scherper word..?cjsiku schreef:Al eens bij de Doosan wezen praten? Rijden ook fors door en scheelt heeeeeul wat in de prijs.
..
Re: Cat of liebherr
Doe dan maar een liebherr, kwa comfort en brandstofverbruik zeer goed. En wat zal je op 30 min rijden winnen met een machine die een paar km per uur harder loopt. Hooguit een halve tot hele minuut. Want je moet er rekening mee houden dat je bijna nooit zonder af te remmen voor kruisingen stoplichten etc. een half uur aan 1 stuk kunt rijden.
Liebherr heeft ook keus in onderwagen breedte en natuurlijk meerdere traditionele en korte kont modellen.
De aanschaf is mischien wat hoger maar bij inruil levert hij ook meer op.
Liebherr heeft ook keus in onderwagen breedte en natuurlijk meerdere traditionele en korte kont modellen.
De aanschaf is mischien wat hoger maar bij inruil levert hij ook meer op.
-
- Forumlid
- Berichten: 2037
- Lid geworden op: vr 5 feb, 2010 19:54
- Locatie: t' zand (nh)
Re: Cat of liebherr
Dan zullen ze bij jullie in de regio anders rekenen als bij ons, maar enkel in de basismachine zit al snel een 30k verschil. Verbruik is iets hoger (ca 1l/h) en er zijn wel meer kleine dingen die bij Liebherr (veel) beter zijn als bij een Doosan. Maar vraag er eens één op demo, dan kan je voor jezelf afvragen of het ook echt de meerprijs waard is.pascal312liebherr schreef:wat ik hoorde is dat dat gat tussen die merken qua prijs niet zo groot meer is..? Doosan die wat manser word en Liebherr die toch wat scherper word..?cjsiku schreef:Al eens bij de Doosan wezen praten? Rijden ook fors door en scheelt heeeeeul wat in de prijs.
En over de inruil; bij geen enkel merk geven ze de garantie dat hun product ook zoveel meer waard blijft als dat van de concurrent.
Zelf ben ik heel erg verknocht aan Liebherr, vind zeker de mobielen echt wereld machines, maar ben wel van mening dat zeker Doosan grote stappen maakt ten opzichte van een paar jaar geleden. En je moet het wel eerst eens geprobeerd hebben voor je gelijk nee zegt...
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...
Re: Cat of liebherr
Wij hebben een nieuwe Cat 313 maar zeer slechte ervaring mee,ook de service valt tegen,dus dan zou ik er eerst een paar demo willen en dan vooral Liebherr of Volvo.
Re: Cat of liebherr
Over de service van Cat hoor je wisselende verhalen (eigenlijk over alle 3 wel, Cat / Volvo / Liebherr). En als je niet veel hebt met een machine is de service al snel goed uiteraard.
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...