Cat of liebherr

Post hier de algemene zaken over bouwmachines. Denk aan een juiste titel om zo het terugvinden te vergemakkelijken!

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Zetzetpejertje
Starter
Berichten: 140
Lid geworden op: za 13 jun, 2009 0:02
Locatie: Den Bosch

Cat of liebherr

Bericht door Zetzetpejertje »

Ik had een vraag . We draaien nu met een Cat 313d met beco dks. Zeer tevreden over . Nu willen we een nieuwe kraan erbij kopen maar weet niet zo goed wat . Nu wilde ik jullie vragen welke jullie het beste leek en waarom . Bijv verbruik diesel of slijtage of alleen aankoopsom. Moet regelmatig 30 minuten rijden en weet dat cat sneller is . Dks zal weer beco worden. Gewoon tevreden. Hoeft niet perse cat of liebherr te zijn natuurlijk. Alvast bedankt voor de reactie .

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Cat of liebherr

Bericht door cjsiku »

Al eens bij de Doosan wezen praten? Rijden ook fors door en scheelt heeeeeul wat in de prijs.
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

hennyzenga
Starter
Berichten: 230
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 11:41

Re: Cat of liebherr

Bericht door hennyzenga »

CAT!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Zetzetpejertje
Starter
Berichten: 140
Lid geworden op: za 13 jun, 2009 0:02
Locatie: Den Bosch

Re: Cat of liebherr

Bericht door Zetzetpejertje »

gaat mij ook meer over comfort en dat soort dingen , hoorde bijv dat Liebherr niet kunt stabilliseren tijdens rijden . Proportionele bediening in cat veel soepeler is , dat soort dingen .

pascal312liebherr
Forumlid
Berichten: 2037
Lid geworden op: vr 5 feb, 2010 19:54
Locatie: t' zand (nh)

Re: Cat of liebherr

Bericht door pascal312liebherr »

cjsiku schreef:Al eens bij de Doosan wezen praten? Rijden ook fors door en scheelt heeeeeul wat in de prijs.
wat ik hoorde is dat dat gat tussen die merken qua prijs niet zo groot meer is..? Doosan die wat manser word en Liebherr die toch wat scherper word..?
..

Gebruikersavatar
Rinse
Forumlid
Berichten: 6425
Lid geworden op: vr 3 jun, 2005 20:18
Locatie: Hippolytushoef

Re: Cat of liebherr

Bericht door Rinse »

Doe dan maar een liebherr, kwa comfort en brandstofverbruik zeer goed. En wat zal je op 30 min rijden winnen met een machine die een paar km per uur harder loopt. Hooguit een halve tot hele minuut. Want je moet er rekening mee houden dat je bijna nooit zonder af te remmen voor kruisingen stoplichten etc. een half uur aan 1 stuk kunt rijden.
Liebherr heeft ook keus in onderwagen breedte en natuurlijk meerdere traditionele en korte kont modellen.

De aanschaf is mischien wat hoger maar bij inruil levert hij ook meer op.

pascal312liebherr
Forumlid
Berichten: 2037
Lid geworden op: vr 5 feb, 2010 19:54
Locatie: t' zand (nh)

Re: Cat of liebherr

Bericht door pascal312liebherr »

Ik zou gewoon een demo vragen
..

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Cat of liebherr

Bericht door cjsiku »

pascal312liebherr schreef:
cjsiku schreef:Al eens bij de Doosan wezen praten? Rijden ook fors door en scheelt heeeeeul wat in de prijs.
wat ik hoorde is dat dat gat tussen die merken qua prijs niet zo groot meer is..? Doosan die wat manser word en Liebherr die toch wat scherper word..?
Dan zullen ze bij jullie in de regio anders rekenen als bij ons, maar enkel in de basismachine zit al snel een 30k verschil. Verbruik is iets hoger (ca 1l/h) en er zijn wel meer kleine dingen die bij Liebherr (veel) beter zijn als bij een Doosan. Maar vraag er eens één op demo, dan kan je voor jezelf afvragen of het ook echt de meerprijs waard is.

En over de inruil; bij geen enkel merk geven ze de garantie dat hun product ook zoveel meer waard blijft als dat van de concurrent.

Zelf ben ik heel erg verknocht aan Liebherr, vind zeker de mobielen echt wereld machines, maar ben wel van mening dat zeker Doosan grote stappen maakt ten opzichte van een paar jaar geleden. En je moet het wel eerst eens geprobeerd hebben voor je gelijk nee zegt...
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Gebruikersavatar
fh330
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: wo 8 feb, 2006 19:28
Locatie: enschede

Re: Cat of liebherr

Bericht door fh330 »

Wij hebben een nieuwe Cat 313 maar zeer slechte ervaring mee,ook de service valt tegen,dus dan zou ik er eerst een paar demo willen en dan vooral Liebherr of Volvo.

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Cat of liebherr

Bericht door cjsiku »

Over de service van Cat hoor je wisselende verhalen (eigenlijk over alle 3 wel, Cat / Volvo / Liebherr). En als je niet veel hebt met een machine is de service al snel goed uiteraard.
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”