glasvezel, hoe diep?

Post hier de algemene zaken over bouwmachines. Denk aan een juiste titel om zo het terugvinden te vergemakkelijken!

Moderator: Wilco

Plaats reactie
Advertentie post before
lukasbelarus
Starter
Berichten: 55
Lid geworden op: di 30 aug, 2016 21:09

glasvezel, hoe diep?

Bericht door lukasbelarus »

Laatst in een voortuin van een huis een glasvezelkabel kapot getrokken. monteur welke kwam kijken zei ook gelijk: ligt niet diep genoeg.
kabel lag op 15cm diep, dit staat ook op het schadeformulier welke volgens mij door de monteur van de glasvezel opgesteld is. nu krijg ik toch na 3 maanden de totale claim van het telecom bedrijf en stellen ze mij dus aansprakelijk. Is dat normaal als de kabel zo ondiep lag?
lang nadat de prijs vergeten is wordt kwaliteit nog herinnerd.

Warhamstr
Starter
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 4 aug, 2010 12:13

Re: glasvezel, hoe diep?

Bericht door Warhamstr »

Nee.

rick123
Forumlid
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 12:35
Locatie: Kudelstaart NH

Re: glasvezel, hoe diep?

Bericht door rick123 »

Normaal is tenminste 60cm, al zie je ze ook wel 40cm diep. Heb je een klic-melding gedaan?

pascal312liebherr
Forumlid
Berichten: 2037
Lid geworden op: vr 5 feb, 2010 19:54
Locatie: t' zand (nh)

Re: glasvezel, hoe diep?

Bericht door pascal312liebherr »

Officieel moet je handmatig opzoeken/voorsteken word er gezegd, dus ik denk dat je altijd aan het kortste eind zult trekken..
..

Gebruikersavatar
bvvoorst
Forumlid
Berichten: 1829
Lid geworden op: di 25 mar, 2008 19:23
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: glasvezel, hoe diep?

Bericht door bvvoorst »

Wat Pascal zegt is precies het ding; als je een klicmelding doet staat in de voorwaarden, die bijgeleverd worden, ook altijd dat je proefsleuven moet maken icm handmatig voorsteken.
Als de particulier zelf aan het spitten is zal het wel een andere zaak worden maar in dit geval is (neem ik aan) het bedrijfsmatig. En dus is de klicmelding verplicht... :?
Veni Vidi Excavati

lukasbelarus
Starter
Berichten: 55
Lid geworden op: di 30 aug, 2016 21:09

Re: glasvezel, hoe diep?

Bericht door lukasbelarus »

had een klick melding, en op schade formulier van degene die is komen kijken staat ook dat ik hem met de schop kapot gestoken heb, en dat hij maar op 15cm ligt.

zal is aan mijn verzekeringsman vragen, in de papieren van de aansprakelijkheid verzekering zag ik net staan: 2500 eigen risico, bij klickmelding en voorgestoken 250.

normaal zou ik zeggen eigen fout en betalen, maar op 15cm diep zo'n gevoelige kabel leggen lijkt me een beetje onzin.
lang nadat de prijs vergeten is wordt kwaliteit nog herinnerd.

Gebruikersavatar
bvvoorst
Forumlid
Berichten: 1829
Lid geworden op: di 25 mar, 2008 19:23
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: glasvezel, hoe diep?

Bericht door bvvoorst »

Dit is natuurlijk ook een belachelijke diepte...
En die glasvezel huisaansluitingen kunnen inderdaad niks hebben.
Veni Vidi Excavati

pascal312liebherr
Forumlid
Berichten: 2037
Lid geworden op: vr 5 feb, 2010 19:54
Locatie: t' zand (nh)

Re: glasvezel, hoe diep?

Bericht door pascal312liebherr »

Dat vind ik altijd al zo irritant.. ze staan slecht op de klick, ze liggen het beroertst in de grond.. en zijn het duurst om te repareren.. Ik hoop voor je dat je het wint ben benieuwd
..

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: glasvezel, hoe diep?

Bericht door Sleaze »

had een klick melding, en op schade formulier van degene die is komen kijken staat ook dat ik hem met de schop kapot gestoken heb, en dat hij maar op 15cm ligt.

Met bovenstaande heb je een betrouwbare onafhankelijke ooggetuige die hoop ik de de documenten ook ondertekend heeft met een datum. Als je ook nog volop foto's hebt gemaakt dan zou je er best eens iemand naar kunnen laten kijken die juridisch onderlegd is. Denk dat je in dit geval een sterke zaak hebt. Alleen wie is er dan verantwoordelijk? Wie heeft die huisaansluiting gelegd dus bij wie kan je terecht?

lukasbelarus
Starter
Berichten: 55
Lid geworden op: di 30 aug, 2016 21:09

Re: glasvezel, hoe diep?

Bericht door lukasbelarus »

mijn verzekeringsman heeft het e.a. opgesteld dus we gaan het zien.
lang nadat de prijs vergeten is wordt kwaliteit nog herinnerd.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”