Off-Highway Road Train met 2 lokomotieven

Post hier alles over alle overige (knik-)dumpers

Moderators: Wilco, Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

Ik nog nog nooit geen mijn gezien(in Australie althans) waar het materiaal niet eerst door een primary crusher gaat.dan bedoel ik dus als je materiaal vervoert vanuit de pit.Je kunt wel verhandelbaar product vervoeren vanaf de plant naar bijv de haven of een overslaglocatie waar het verder op de trein gaat.Er zijn trouws ook systemen wat bij treinen word gebruikt dat ze de wagons gewoon 2 aan 2 op hun kop draaien om ze te lossen.

hdtruck
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 15 apr, 2007 6:05
Locatie: Ras Al Khaimah, U.A.E.

Kippen met road trains

Bericht door hdtruck »

Dan ben je kennelijk niet in alle mijnen geweest. Iedere mijn heeft een ander systeem. We kunnen doordat we alle wielen aangedreven hebben direct in de pit laden, dit voorkomt overladen. Maar inderdaad veel mijnen gaan eerst naar een crusher omdat dan "gewone trucks" of lopende banden het aftransport kunnen doen. Je moet bedenken dat Large Haul Trucks niet meer dan ca. 15 km afstand (beladen) mogen rijden.

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Kippen met road trains

Bericht door Remko »

hdtruck schreef:Overigens zijn de Off-Highway road trains meestal voorzien van een zijwaartse kipper. Als het materiaal dit toelaat kunnen ook onderlossers gebruikt worden, die zie je dan ook veel in kolentransport.
Ja, maar dat zijn niet zulke giganten als de ETF trucks... Eerder gewone (nou ja, gewoon..) trucks met veel aanhangers. Off Highway Road trains van dergelijke afmetingen als ontworpen door ETF heb ik dan ook nog nooit gezien.

Wat betreft onderlossers. Misschien is het mogelijk om draaischamels te gebruiken en daar een grote (kolen)bak tussen te hangen. De Road Train wordt daarmee wel een stuk langer, maar voor lichte (maar volumineuze) lading zoals kolen is dit wellicht een optie.

Aan de andere kant, als je de boeken er op naslaat, zijn er toch wel verschillende experimenten geweest voor Off-Highway/Dagbouw dumpers met zijlossing. Dus helemaal ongehoord is dit ook weer niet. Natuurlijk was dit vooral in de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw, een periode waarin de massale ontginning van grondstoffen nog niet op een maximum was, en fabrikanten vele bijzondere constructies bedachten voor het vervoer van erts.

hdtruck
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 15 apr, 2007 6:05
Locatie: Ras Al Khaimah, U.A.E.

Onderlossers

Bericht door hdtruck »

Jouw suggestie van schamels is zeer wel mogelijk maar inderdaad de trains worden dan wel erg lang. Het gaat dan een beetje lijken op de Kress oplossing. Ik heb nooit zo het voordeel gezien van onderlossers, buiten het feit dat ze mooi schoon in de bak lossen.
We heben in Indonesie gereden met road trains met zijwaartse kippers. Hier werden ook onderlossers gebruikt. Ik heb de voordelen toen niet kunnen ontdekken, het is kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik. Met zijkippers ben je wel meer flexibel.
Ik waardeer overigens jouw kommentaar altijd zeer.
Eddy

Gebruikersavatar
Alexxxxx
Forumlid
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 7 jun, 2005 12:30
Locatie: Koarnjum, Fryslân
Contacteer:

Bericht door Alexxxxx »

hdtruck schreef:Van het basis type hebben we er 15 verkocht naar Indonesie. Die moeten we in 2008 uitleveren. We zijn nu bezig met de proto die in April /mei klaar zal zijn voor testen.
Ben ik toch erg benieuwd of hij nu al af is :)

Gebruikersavatar
André
Forumondersteuning
Berichten: 7388
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 11:00
Locatie: Eethen

Bericht door André »

Alexxxxx schreef:
hdtruck schreef:Van het basis type hebben we er 15 verkocht naar Indonesie. Die moeten we in 2008 uitleveren. We zijn nu bezig met de proto die in April /mei klaar zal zijn voor testen.
Ben ik toch erg benieuwd of hij nu al af is :)
Ik ook (ch)

Ik las op de site dat ze ook bezig zijn met het ontwikkelen van wieldozers en wielladers.
Verwarring schept werk...

Lees hier de forumregels nog eens door.

hdtruck
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 15 apr, 2007 6:05
Locatie: Ras Al Khaimah, U.A.E.

Voortgang ETF

Bericht door hdtruck »

Heren,

Ik kan u uit de droom helpen, hij is nog niet klaar. Alles heeft behoorlijk tegen gezeten en de planning is nu dat hij juni 2009 gereed is.

De ontwikkelingen gaan echter gewoon door, vandaar het werk aan de dozers en loaders. Zodra we wat kunnen laten zien doen we dat als eerste op deze site.

met vriendelijke groeten uit de woestijn,

Eddy de Jongh

Gebruikersavatar
André
Forumondersteuning
Berichten: 7388
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 11:00
Locatie: Eethen

Bericht door André »

Jammer... maar goed... Ik wacht met spanning af en met mij meerderen denk ik :Y
Verwarring schept werk...

Lees hier de forumregels nog eens door.

dafstuff
Starter
Berichten: 306
Lid geworden op: za 5 jan, 2008 0:02
Locatie: Schijndel
Contacteer:

Re: Off-Highway Road Train met 2 lokomotieven

Bericht door dafstuff »

Ik ben ook benieuwd naar de huidige stand van zaken. Op de site zag ik andere plaatjes dan voor heen (eerst waren het gele voertuigen met 4 as-rijen, bij zijn het groene met 5 as-rijen), maar helaas nog geen foto's.

Groeten,

Arnold
Groeten,

Arnold

als je deelt krijg je meer

dafstuff
Starter
Berichten: 306
Lid geworden op: za 5 jan, 2008 0:02
Locatie: Schijndel
Contacteer:

Re: Off-Highway Road Train met 2 lokomotieven

Bericht door dafstuff »

En vandaag is het geen Emirates Truck Factory, maar European Truck Factory (made in Germany). Hoe zit dat nu (is het geld op in Dubai)?

Groeten,

Arnold
Groeten,

Arnold

als je deelt krijg je meer

Plaats reactie

Terug naar “(Knik-)dumpers”