Off-Highway Road Train met 2 lokomotieven
Advertentie post before
- ARJAN (Mickey)
- Starter
- Berichten: 420
- Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 0:12
- Locatie: Drunen
Een korte vakantie in de Emiraten lijkt me wel wat.hdtruck schreef:Wat zou je van een korte vakantie in de Emiraten vinden? Als je dat zou plannen tijdens het testen kun je ook een stukje rijden.(Als je voorzichtig bent
Ik heb begrepen van de wedstrijd bij Cat in Spanje dat de Nederlanders de beste machinisten ter wereld zijn! (Geen kapsones krijgen hoor,)
Een uurtje test rijden wil ik wel voor niks doen.
Het in plannen moet ook geen probleem zijn.
Voorzichtig met rijden ben ik altijd.
Kapsones heb ik niet al zeg ik het zelf....
Maarja ik geloof toch niet dat ik de financiën rond krijg.
Je hebt het pas gemaakt als je oprijlaan een eigen postcode heeft.
De groeten, houdoe!
De groeten, houdoe!
Ik weet niet of het verstandig is om een IT'er met alleen rijbewijs B op zo een gigant te laten rijden . Dat laat ik op dit moment nog even over aan de pro's. Maar dank je voor het aanbod! .hdtruck schreef:Wat zou je van een korte vakantie in de Emiraten vinden? Als je dat zou plannen tijdens het testen kun je ook een stukje rijden.(Als je voorzichtig bent
Ik heb begrepen van de wedstrijd bij Cat in Spanje dat de Nederlanders de beste machinisten ter wereld zijn! (Geen kapsones krijgen hoor,)
Volgende uitje met het BMF??bleiblei schreef:Ik weet niet of het verstandig is om een IT'er met alleen rijbewijs B op zo een gigant te laten rijden . Dat laat ik op dit moment nog even over aan de pro's. Maar dank je voor het aanbod! .hdtruck schreef:Wat zou je van een korte vakantie in de Emiraten vinden? Als je dat zou plannen tijdens het testen kun je ook een stukje rijden.(Als je voorzichtig bent
Ik heb begrepen van de wedstrijd bij Cat in Spanje dat de Nederlanders de beste machinisten ter wereld zijn! (Geen kapsones krijgen hoor,)
Wat betreft het rijden op zo'n gigant, ik heb altijd begrepen dat ze juist een voorkeur geven aan chauffeurs die geen ervaring op vrachtwagens e.d. hebben. Juist vanwege aangeleerde slechte eigenschappen.... Zoiets lijkt natuurlijk in geen enkel opzicht op een normale4 vrachtwagen of personenauto. Het is nog steeds alsof je op de eerste verdieping van je huis staat en daarmee door de straten rijd...
Maar weer on-topic.
Ik blijf dit een geweldig concept vinden, en ben zeer benieuwd naar de praktijk tests van de enkele truck en de Road trains. We wachten met spanning af!!
Remko, je hebt helemaal gelijk, on-ervaren chauffeurs zijn waarschijnlijk beter. (Toch nog kans voor IT-ers?)
De trend in de zware mijnbouw gaat naar steeds groter. De "big five" fabrikanten kunnen niet groter omdat er geen grotere banden zijn.
Onze road trains zijn dan de oplossing.
We houden jullie op de hoogte.
Eddy
De trend in de zware mijnbouw gaat naar steeds groter. De "big five" fabrikanten kunnen niet groter omdat er geen grotere banden zijn.
Onze road trains zijn dan de oplossing.
We houden jullie op de hoogte.
Eddy
Chauffeurs
Er is een levensgroot verschil tussen chauffeurs uit Australia en Canada dan uit ontwikkelingslanden zoals b.v. Indonesia. We hebben graag ervaren chauffeurs uit de westerse landen, alleen maar een voordeel!
Maar de ontwikkelingslanden hebben echter veel mijnbouw en daar hebben de meeste chauffeurs geen technisch gevoel zoals bij ons en doen dus dingen verkeerd. In dat soort landen kun je het beste vrouwen hebben, die doen exact wat ze geleerd is en hebben respect voor het voertuig. We hadden in Indonesia 60 % vrouwen die wezenlijk beter waren dan de kerels. (Niet thuis vertellen
Maar de ontwikkelingslanden hebben echter veel mijnbouw en daar hebben de meeste chauffeurs geen technisch gevoel zoals bij ons en doen dus dingen verkeerd. In dat soort landen kun je het beste vrouwen hebben, die doen exact wat ze geleerd is en hebben respect voor het voertuig. We hadden in Indonesia 60 % vrouwen die wezenlijk beter waren dan de kerels. (Niet thuis vertellen
Om dit soort fouten te voorkomen hebben we geen aparte bediening voor de retarder. Zodra het gaspedaal wordt losgelaten gaat de retarder werken, de snelheid op een afdaling kun je dan regelen met het gaspedaal, eigenlijk niet als met een handgeschakelde bak. Als dit niet voldoende afremt trap de chauffeur de rem in. De retarder wordt dus eigenlijk altijd geactiveerd. Dit is een van de punten die we hebben ingebouwd om de bediening zo eenvoudig mogelijk te maken.
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer: