Off-Highway Road Train met 2 lokomotieven

Post hier alles over alle overige (knik-)dumpers

Moderators: Wilco, Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
ARJAN (Mickey)
Starter
Berichten: 420
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 0:12
Locatie: Drunen

Bericht door ARJAN (Mickey) »

hdtruck schreef:Wat zou je van een korte vakantie in de Emiraten vinden? Als je dat zou plannen tijdens het testen kun je ook een stukje rijden.(Als je voorzichtig bent ;)
Ik heb begrepen van de wedstrijd bij Cat in Spanje dat de Nederlanders de beste machinisten ter wereld zijn! (Geen kapsones krijgen hoor,)
Een korte vakantie in de Emiraten lijkt me wel wat.
Een uurtje test rijden wil ik wel voor niks doen.
Het in plannen moet ook geen probleem zijn.
Voorzichtig met rijden ben ik altijd.
Kapsones heb ik niet al zeg ik het zelf....
Maarja (ch) ik geloof toch niet dat ik de financiën rond krijg. :cry: :cry:
Je hebt het pas gemaakt als je oprijlaan een eigen postcode heeft.
De groeten, houdoe!

Gebruikersavatar
bleiblei
Starter
Berichten: 370
Lid geworden op: ma 26 feb, 2007 11:46
Locatie: Eindhoven

Bericht door bleiblei »

hdtruck schreef:Wat zou je van een korte vakantie in de Emiraten vinden? Als je dat zou plannen tijdens het testen kun je ook een stukje rijden.(Als je voorzichtig bent ;)
Ik heb begrepen van de wedstrijd bij Cat in Spanje dat de Nederlanders de beste machinisten ter wereld zijn! (Geen kapsones krijgen hoor,)
Ik weet niet of het verstandig is om een IT'er met alleen rijbewijs B op zo een gigant te laten rijden :D . Dat laat ik op dit moment nog even over aan de pro's. Maar dank je voor het aanbod! :) .

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

bleiblei schreef:
hdtruck schreef:Wat zou je van een korte vakantie in de Emiraten vinden? Als je dat zou plannen tijdens het testen kun je ook een stukje rijden.(Als je voorzichtig bent ;)
Ik heb begrepen van de wedstrijd bij Cat in Spanje dat de Nederlanders de beste machinisten ter wereld zijn! (Geen kapsones krijgen hoor,)
Ik weet niet of het verstandig is om een IT'er met alleen rijbewijs B op zo een gigant te laten rijden :D . Dat laat ik op dit moment nog even over aan de pro's. Maar dank je voor het aanbod! :) .
Volgende uitje met het BMF?? (ch) (C)

Wat betreft het rijden op zo'n gigant, ik heb altijd begrepen dat ze juist een voorkeur geven aan chauffeurs die geen ervaring op vrachtwagens e.d. hebben. Juist vanwege aangeleerde slechte eigenschappen.... :) Zoiets lijkt natuurlijk in geen enkel opzicht op een normale4 vrachtwagen of personenauto. Het is nog steeds alsof je op de eerste verdieping van je huis staat en daarmee door de straten rijd... :D :D

Maar weer on-topic.

Ik blijf dit een geweldig concept vinden, en ben zeer benieuwd naar de praktijk tests van de enkele truck en de Road trains. We wachten met spanning af!! :Y :Y

hdtruck
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 15 apr, 2007 6:05
Locatie: Ras Al Khaimah, U.A.E.

Bericht door hdtruck »

Remko, je hebt helemaal gelijk, on-ervaren chauffeurs zijn waarschijnlijk beter. (Toch nog kans voor IT-ers?)

De trend in de zware mijnbouw gaat naar steeds groter. De "big five" fabrikanten kunnen niet groter omdat er geen grotere banden zijn.
Onze road trains zijn dan de oplossing.

We houden jullie op de hoogte.

Eddy

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

onervaren chauffeurs kunnen geen antwoord geven op de vraag of een normale dumper beter macheert maar dat is misschien ook wel de bedoeling (ch) (ch)

Bas
Forumondersteuning
Berichten: 1424
Lid geworden op: wo 7 mar, 2007 21:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Bas »

Indruk wekkende machine, dat is alles wat ik erover te zeggen heb tot zover :Y

hdtruck
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 15 apr, 2007 6:05
Locatie: Ras Al Khaimah, U.A.E.

Chauffeurs

Bericht door hdtruck »

Er is een levensgroot verschil tussen chauffeurs uit Australia en Canada dan uit ontwikkelingslanden zoals b.v. Indonesia. We hebben graag ervaren chauffeurs uit de westerse landen, alleen maar een voordeel!

Maar de ontwikkelingslanden hebben echter veel mijnbouw en daar hebben de meeste chauffeurs geen technisch gevoel zoals bij ons en doen dus dingen verkeerd. In dat soort landen kun je het beste vrouwen hebben, die doen exact wat ze geleerd is en hebben respect voor het voertuig. We hadden in Indonesia 60 % vrouwen die wezenlijk beter waren dan de kerels. (Niet thuis vertellen ;)

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

worden jullie dumpers dan niet voorzien van het systeem dat de pitsupervisor aan de hand van bijv lampjes op de dumper kan zien of er geremt wordt ofdat ze de retarder gebruiken?Remmen gaan er nogal eens aan als ze bergaf remmen i.p.v een retarder te gebruiken.

hdtruck
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 15 apr, 2007 6:05
Locatie: Ras Al Khaimah, U.A.E.

Bericht door hdtruck »

Om dit soort fouten te voorkomen hebben we geen aparte bediening voor de retarder. Zodra het gaspedaal wordt losgelaten gaat de retarder werken, de snelheid op een afdaling kun je dan regelen met het gaspedaal, eigenlijk niet als met een handgeschakelde bak. Als dit niet voldoende afremt trap de chauffeur de rem in. De retarder wordt dus eigenlijk altijd geactiveerd. Dit is een van de punten die we hebben ingebouwd om de bediening zo eenvoudig mogelijk te maken.

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Bericht door Roger van Nispen »

Dit systeem word ook ongeveer bij vrachtwagens soms toegepast, alleen is het bij deze als je de rem licht intrapt, activeer je eerst de retarder en als je verder trapt ook de remmen en ik moet zeggen dit werkt niet verkeerd :Y
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Plaats reactie

Terug naar “(Knik-)dumpers”