Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Post hier alles over het forum.

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door Wilco »

Natuurlijk lopen wij niet weg voor de moeilijke dingen en ben ik echt niet beroerd om toe te geven dat het misschien niet heel duidelijk is gegaan.

Alleen is het jammer dat we ons moeten verdedigen terwijl we bij sommige mensen al niet één, maar al enkele punten achter staan. Zoals de 3de reactie hierboven, een lid die iedere keer weer opnieuw een stok zoekt om te slaan, heb ik geen zin meer om op te reageren. Zeker wanneer je voor een niet nader te noemen blad reclame maakt in je handtekening lijkt het mij niet dat wij zo iemand serieus moeten nemen. Wij zijn als team zelfs zo goed geweest, alhoewel het volgens de forumregels niet is toegestaan, om deze handtekening te laten staan om iedere discussie hierover te vermijden. Enige opmerkingen over abonnementen en betalen voor het forum neem ik dan ook totaal niet serieus.

Daar worden wij nu zo moe van, altijd het zwartkijken. Mensen die zeggen dat ze hier niet meer komen of willen komen, maar wel makkelijk doorgaan op Facebook, Twitter, Flickr/Yahoo of dergelijke. Daar stappen ze net zo makkelijk over de, nog zwaardere gebruikersvoorwaarden als ons heen.

Dan de positieve kant van het verhaal. Door de overname van Bouwmachines door Vakmedianet is de samenwerking ook in een ander vaarwater gekomen. Alles is nog redelijk onduidelijk en door deze overname is het ook nog niet mogelijk geweest om voor BMF meer uit de samenwerking te halen. We zijn natuurlijk zeker van plan om meerdere voordelen voor de leden te gaan regelen, anders heeft de samenwerking voor ons ook geen zin. Dit betekent ook dat we voor bijv. de BMF pagina in het blad meer inspraak willen en de voorstellen die hier gedaan zijn ook zeker mee gaan nemen. Hierin komt het stukje "coöperatie" van cjsiku weer terug. Zoals jullie begrijpen kunnen wij nu nog geen concrete toezeggingen doen, dit moet allemaal nog nader uitgewerkt worden.
Aan de andere kant hebben wij door de samenwerking ook nog geen nadelen gevonden, op het "quote" verhaal na.

Daarnaast wil ik het "probleem" graag nogmaals relativeren. Er zijn enkele quotes overgenomen van het forum, kleine stukjes tekst waarin niks verkeerd gezegd of gedaan wordt. Voor de grotere stukken tekst en ook iedere foto die in het blad staan wordt altijd netjes toestemming gevraagd. Dit kun je ook zien op het forum aan de reacties die verschillende leden geven. Wees nou niet bang dat er ook maar 1 foto van het forum wordt geplukt en in Bouwmachines wordt gezet, dit is altijd met toestemming! Dit zal in de toekomst ook niet veranderen.

Het stukje gebruikersvoorwaarden wat is aangepast is nu inmiddels door een lid breed uitgemeten op het forum. Dit stukje vindt je voortaan op iedere (grotere) website en is bij ons eigenlijk nog vrij summier. De wijziging van voorwaarden is door ons niet duidelijk genoeg gecommuniceerd, dit had beter gemoeten. Hebben jullie daarnaast enig idee wat er stond vóórdat de voorwaarden zijn aangepast? Heeft iemand dit ooit gekopieerd en opgeslagen op zijn computer toen hij/zij zich registreerde? Dan zul je zien dat er vrij weinig verandering in zit.

Als er meer nieuws is zullen wij dit zeker melden, we proberen de kritiek positief op te nemen en dit mee te nemen in het overleg met Bouwmachines. De leden die van mening zijn dat we er niet genoeg aan doen, nogmaals we hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen, de continuïteit van het forum garanderen, ook in moeilijke tijden. Dit om voor iedereen het mogelijk te maken om hun hobby hier uit te oefenen. Als we werkelijk voor ogen hadden om flink geld met het forum te gaan verdienen over de rug van de leden heen hadden we dat in de toptijden (2011/2012/2013) wel gedaan.

Ik wil een ieder nogmaals vragen om het van de positieve kant te bekijken, we gaan er ons zeker voor inzetten om het maximale voor de forumleden uit de samenwerking te halen. Wanneer er leden zijn die mij in deze belofte niet willen vertrouwen, daarvan zou ik dat erg betreurenswaardig vinden, maar die moeten dan hun eigen conclusie trekken.

Gebruikersavatar
Arie H
Forumlid
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 23:35
Locatie: Bodegraven

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door Arie H »

Dit is in ieder geval wel duidelijk, Wilco.
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.

Gebruikersavatar
bvvoorst
Forumlid
Berichten: 1829
Lid geworden op: di 25 mar, 2008 19:23
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door bvvoorst »

Inderdaad een duidelijk verhaal; ik wens je dan ook, samen met de rest van het team, succes bij het vervolg van de gesprekken die jullie nog aangaan met de redactie. (Y)
Veni Vidi Excavati

johan de volvo man
Forumlid
Berichten: 3554
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
Locatie: rouveen

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door johan de volvo man »

Netjes gesproken Wilco , maar ook in het stukje van Rick kan ik mij wel vinden .
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door Peter_S »

Dank voor de heldere toelichting Wilco. Ik, en met mij vele andere denk ik, zou het op prijs stellen als jullie vanaf nu ons allemaal regelmatig op de hoogte zouden houden van de stand van zaken met betrekking tot de samenwerking met het blad Bouwmachines.

Open/eerlijke communicatie in een eerder stadium had misschien heel wat discussie nu voorkomen.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Waar is iedereen gebleven?

Bericht door Peter_S »

Remko schreef:Ik ben zelf ook benaderd door het blad BouwMachines of mijn foto geplaatst mocht worden, dus dat is zeker netjes gedaan. Ik zie ook dat mijn foto er in staat.
Ik neem aan dat jij, geheel kosteloos, een present exemplaar hebt ontvangen van het nummer van BouwMachines waar jouw foto instaat? Bij mijn weten is iedere uitgever/maker van een periodiek verplicht om diegene die een bijdrage hebben geleverd aan het magazine een kosteloos bewijs exemplaar beschikbaar te stellen.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Waar is iedereen gebleven?

Bericht door Remko »

Peter_S schreef:Ik neem aan dat jij, geheel kosteloos, een present exemplaar hebt ontvangen van het nummer van BouwMachines waar jouw foto instaat? Bij mijn weten is iedere uitgever/maker van een periodiek verplicht om diegene die een bijdrage hebben geleverd aan het magazine een kosteloos bewijs exemplaar beschikbaar te stellen.
Wel gevraagd, en zou ook geen probleem zijn. Is toegezegd. Maar nog niet ontvangen. Nou weet ik niet wanneer de nieuwste editie is uitgekomen, dus zal van de week waarschijnlijk wel in de bus liggen.

Gebruikersavatar
J Witteveen
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 13220
Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door J Witteveen »

Er is zeer correct mij een exemplaar toe gezonden zonder dat ik daar om had gevraagd . Het wordt weer tijd om te stoppen met schoppen en we gaan weer gezellig foto`s te plaatsen. En uiteraard leuke reportages over spoorwerkzaamheden of waterwerken en wat ik allemaal vergeten ben.
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door Remko »

Ook bij mij lag het blad vandaag in de bus. En helemaal leuk, naast mijn inzending, sta ik zelf ook nog op de foto in het blad. Samen met enkele andere forummers en een zekere moderator... Pagina 7 rechtsonder, de opening van de Bauma van 2013. Is volgens mij toch een van de meest gebruikte foto's van die beurs geworden.

Heb het blad verder door zitten bladeren, en ik moet zeggen een grote verbetering ten opzichte van enkele jaren geleden. De artikelen zien er veel uitgebreider uit. Maar de hoge abonnementskosten zullen voor de meeste machinisten (en zeker voor de hobbyisten) wel een afknapper zijn. Meer iets voor een bedrijf om in de kantine te leggen zodat iedereen het kan lezen.

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door sytzecat »

Wilco en de andere moderators van BouwMachineForum, ik wens jullie allemaal veel succes met het Forum, jullie doen jullie uiterste best om het Forum toch altijd op een positieve manier in de lucht te houden! Wat mij betreft ga zo door en ook met Bouwmachines. Wij hopen dat we nog jaar en dag kunnen genieten van het mooie BouwMachineForum.

Vr. Groet,
Sytze
Sytzecat

Plaats reactie

Terug naar “Over het Bouwmachine FORUM”