Nederhoff

Hier kun je alles vinden en posten over bedrijven werkzaam in de transportbranche.
Advertentie post before
Gebruikersavatar
liefkleinkonijntje
Forumlid
Berichten: 1008
Lid geworden op: zo 14 okt, 2007 12:26
Locatie: Almelo

Bericht door liefkleinkonijntje »

Komt er nog een nieuwe trekker bij Nederhoff??
Life goes on.....

Gebruikersavatar
Medium Demag
Starter
Berichten: 953
Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
Locatie: Gouderak
Contacteer:

Zwaar- en uitzonderlijk transport

Bericht door Medium Demag »

Er komt begin volgend jaar een 4 assige Daf XF 105 FTM, maar of die bedoeld is voor de roller weet ik niet, volgens mij heeft ie geen vloeistofkoppeling of koppelomvormer en dat is met rollerwerk eigenlijk een must.

Hans

Gebruikersavatar
liefkleinkonijntje
Forumlid
Berichten: 1008
Lid geworden op: zo 14 okt, 2007 12:26
Locatie: Almelo

Bericht door liefkleinkonijntje »

Maar er werd ergens gezegd dat Nederhoff amper/geen wegtransport doet. Dus waar die voor is mag Joost weten.
Life goes on.....

Gebruikersavatar
Medium Demag
Starter
Berichten: 953
Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
Locatie: Gouderak
Contacteer:

Zwaar- en uitzonderlijk transport

Bericht door Medium Demag »

Ik bedoelde daar mee geen wegtransport met de rollers, en dan bedoel ik eigenlijk geen bouwmachines rijden e.d. maar alleen "grote"stukken.

Hans

Gebruikersavatar
liefkleinkonijntje
Forumlid
Berichten: 1008
Lid geworden op: zo 14 okt, 2007 12:26
Locatie: Almelo

Bericht door liefkleinkonijntje »

Oke, duidelijk. :Y
Life goes on.....

Mechanic
Starter
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 25 jun, 2007 0:22
Locatie: Alkmaar

Bericht door Mechanic »

Die 4-assige Scania die altijd met belast voor de 650 tonner reed,heeft die ook een vloeistofkoppeling/koppelomvormer??? (A) En zoja waarom wordt deze nooit ingezet voor dit soort werkzaamheden dan??? :o
Zeg nou zelf een dikke 8x4 ervoor staat stoerder dan een 6x4 :roll: ;)

Gebruikersavatar
liefkleinkonijntje
Forumlid
Berichten: 1008
Lid geworden op: zo 14 okt, 2007 12:26
Locatie: Almelo

Bericht door liefkleinkonijntje »

Volgens mij is deze gekocht als 4 asser voor het extra laadvermogen maar ik weet dit niet zeker.(ch)
En ik vind een 4 asser voor een module trailer moet geen 2-2 asopstelling hebben. Maar dat is persoonlijk. :Y
Life goes on.....

Gebruikersavatar
Medium Demag
Starter
Berichten: 953
Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
Locatie: Gouderak
Contacteer:

Zwaar- en uitzonderlijk transport

Bericht door Medium Demag »

Die 4 asser heeft inderdaad een koppelomvormer en z'n eigen werk nl; rondrijden met de ballast van de 400 tonner.
Bovendien gaat functionaliteit voor het "stoere"uiterlijk, daarbij mogen beide auto's evenveel trekken en dan is een kortere 3 asser bij het rollerwerk vaker in het voor deel dan een 4 assser die overigens niet de asopstelling 2+2 heeft maar 1+1+2.

Hans

Gebruikersavatar
barry
Starter
Berichten: 225
Lid geworden op: do 20 okt, 2005 19:17
Locatie: gem. Dinkelland
Contacteer:

Bericht door barry »

Hier heeft een 4-asser inderdaad nut, bij het trekken van een dieplader. Maar als je er een module aanhanger achter hangt, heeft het helemaal niks geen nut. Er zijn maar 2 assen aangedreven, en om een goede tracte te halen moet je er alleen maar meer kilo's op pakken, of een as heffen om gelijk te zijn aan een 6x4.

Gebruikersavatar
liefkleinkonijntje
Forumlid
Berichten: 1008
Lid geworden op: zo 14 okt, 2007 12:26
Locatie: Almelo

Bericht door liefkleinkonijntje »

Doen we chef! :Y
Life goes on.....

Plaats reactie

Terug naar “Transportbedrijven”