A.Hak Transporten
Advertentie post before
A.Hak Transporten
Deze twee MAN's stonden afgelopen zondag in Vianen. Ik weet niet precies of de "FNLT" aanduiding bij het type hoort, maar dat is afkomstig van de RDW website. Weet iemand waarom de trucks/opleggers verschillende kleuren hebben? De AC 100 van A. Hak was ook rood, dus misschien dat de rode MAN meer bij de kraan afdeling hoort...
Mooie combinaties, 6x2 trucks (naloopas) met 3 assige Floor opleggers met dubbellucht en verrijdbare kranen.
De Blauwe...
...en de Rode
Mooie combinaties, 6x2 trucks (naloopas) met 3 assige Floor opleggers met dubbellucht en verrijdbare kranen.
De Blauwe...
...en de Rode
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: A. Hak Transporten
De blauwe is in de kleuren van Bona Vianen, een betonwarenfabrikant die oa. rioolbuizen maakte, Bona is overgenomen door Kijlstra Beton, en hier is huisvervoerder Combex, daarom staan op het terrein van Bona (tegenover Van der Spek en Beco in Vianen) ook die tijdelijke vangrails opgeslagen, want die rijd Combex ook.Remko schreef:Deze twee MAN's stonden afgelopen zondag in Vianen. Ik weet niet precies of de "FNLT" aanduiding bij het type hoort, maar dat is afkomstig van de RDW website. Weet iemand waarom de trucks/opleggers verschillende kleuren hebben? De AC 100 van A. Hak was ook rood, dus misschien dat de rode MAN meer bij de kraan afdeling hoort...
Mooie combinaties, 6x2 trucks (naloopas) met 3 assige Floor opleggers met dubbellucht en verrijdbare kranen.
FNLT, klopt wel, dit is de nederlandse aanduiding, normaal zou dit FNLS zijn. FNLT, staat voor: Frontstuur, Naloopas, Luchtvering, Trekker.
dit plaatje komt uit Transmobiel nr 62 (mei 1995), men gaf daarbij aan dat de foto al 15 jaar geleden was gemaakt: dus circa 1980.
Tevens werd vermeld: dat een MB 1926LS trekker van A.Hak Transportbedrijf een Magirus-Deutz M178 van het zusterbedrijf A.Hak pijpleidingen transporteerde.
Blijkbaar was er toen wel een verband tussen beide bedrijven. Hoe en waarom deze bedrijven uit elkaar zijn gegaan, is mij niet bekend. Ik ben er wel benieuwd naar!
Tevens werd vermeld: dat een MB 1926LS trekker van A.Hak Transportbedrijf een Magirus-Deutz M178 van het zusterbedrijf A.Hak pijpleidingen transporteerde.
Blijkbaar was er toen wel een verband tussen beide bedrijven. Hoe en waarom deze bedrijven uit elkaar zijn gegaan, is mij niet bekend. Ik ben er wel benieuwd naar!
- Bijlagen
-
- hak-hak-150.jpg (47.98 KiB) 6957 keer bekeken
groet, peterg
oude liefde rust niet ......
oude liefde rust niet ......