Krupp KMK 8400
Moderator: Tim
Advertentie post before
Re: Krupp KMK 8400
rectificatie: zijn aan het nabouwen
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Krupp KMK 8400
De afstempeling van de kraan ziet er wat eigenaardig uit.
De achterstempels klappen in transportstand naar achteren (zie de foto van het schaalmodel op de vorige pagina)
De achterstempels klappen in transportstand naar achteren (zie de foto van het schaalmodel op de vorige pagina)
- Bijlagen
-
- m_P1040670.jpg (117.44 KiB) 1715 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Krupp KMK 8400
Goed, de onderplaat wordt dan wel op trek belast maar het ziet er maar iel uit.
- Bijlagen
-
- m_P1040699.jpg (156.17 KiB) 1716 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Krupp KMK 8400
Een losse stang fixeert de stempelpoot in de gewenste positie.
- Bijlagen
-
- m_P1040673.jpg (126.91 KiB) 1716 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Krupp KMK 8400
Bij de voorstempels hetzelfde verhaal. Alleen klappen deze tijdens transport ingeschoven in het chassis.
- Bijlagen
-
- m_P1040668.jpg (152.47 KiB) 1716 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Krupp KMK 8400
Ze staan ook niet helemaal haaks op de onderwagen, maar een graad of 5 tot 10 naar voren.
Het stempelvierkant wordt zo 10 bij 9.8 meter.
Het stempelvierkant wordt zo 10 bij 9.8 meter.
- Bijlagen
-
- m_P1040666.jpg (152.49 KiB) 1714 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Krupp KMK 8400
De luchttoevoer en uitlaatpijp lopen van het bovendek naar onderen....
- Bijlagen
-
- m_P1040692.jpg (120.95 KiB) 1713 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Arie H op vr 19 apr, 2019 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Krupp KMK 8400
...waar twee Mercedes motoren liggen met elk 6 cilinders en een gezamenlijk vermogen van 480 Pk.
Deze motoren liggen beide, wegens plaatsgebrek, op hun zij. Voor de kraanbediening is eigenlijk maar één motor nodig. Daarom bestaat de mogelijkheid om de andere te ontkoppelen en werkt de kraan op 'halve kracht'.
Deze motoren liggen beide, wegens plaatsgebrek, op hun zij. Voor de kraanbediening is eigenlijk maar één motor nodig. Daarom bestaat de mogelijkheid om de andere te ontkoppelen en werkt de kraan op 'halve kracht'.
- Bijlagen
-
- m_P1040690.jpg (131.58 KiB) 1711 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Krupp KMK 8400
De kraan werd zo rond 1986 in eerste instantie ontwikkeld en gebouwd door Gottwald met als type AMK 401-83.
Gelijktijdig kwam Liebherr met de LTM 1400 op de proppen.
In de basisuitvoering (Gottwald 82,5 ton ballast en Liebherr 90 ton) liepen de hijstabellen gelijk op.
Na overname van Gottwald door Krupp (en hernoemd naar GMK 8400) werd de hoeveelheid ballast opgevoerd naar 85 ton en uiteindelijk naar 90 ton.
Liebherr ging verder en voerde de hoeveelheid op naar 125 ton en zette er ook nog eens een spanlift op. Ja, en toen had men in Wilhelmshafen het nakijken.
Gelijktijdig kwam Liebherr met de LTM 1400 op de proppen.
In de basisuitvoering (Gottwald 82,5 ton ballast en Liebherr 90 ton) liepen de hijstabellen gelijk op.
Na overname van Gottwald door Krupp (en hernoemd naar GMK 8400) werd de hoeveelheid ballast opgevoerd naar 85 ton en uiteindelijk naar 90 ton.
Liebherr ging verder en voerde de hoeveelheid op naar 125 ton en zette er ook nog eens een spanlift op. Ja, en toen had men in Wilhelmshafen het nakijken.
- Bijlagen
-
- m_P1040667.jpg (107.46 KiB) 1706 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Krupp KMK 8400
Vier cilinders in het chassis om de ballast op te drukken.
- Bijlagen
-
- m_P1040691.jpg (98.67 KiB) 1706 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.