Gottwald HMK havenkranen

Post hier alles over de Gottwald hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
willby
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: za 15 nov, 2008 14:00
Locatie: oost vlaanderen

Re: Gottwald HMK havenkranen

Bericht door willby »

Van stukken draaien heb ik in het verleden genoeg staaltjes gezien van "heren kraanmeesters"en er zaten echt vedetten bij, gelukkig hebben die het niet lang uitgehouden en zijn op tijd eruitgeschopt voor de hele kraan in de prak lag. Jammer want de bedrijven investeren zoveel om beter te kunnen werken en dan heb je zo'n klojo's welke geen respeckt hebben voor het materiaal. Gelukkig zijn er veeeeel goede kraanmeesters welke goed werk leveren,
Doe wel en zie niet om.

gerard braam
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: di 22 feb, 2011 20:42

Re: Gottwald HMK havenkranen

Bericht door gerard braam »

Vandaag de giek even aan de grond. MMT wil graag een rood lampje zien boven in de giek.
Verder nog een paar sensortjes vernieuwen

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Gottwald HMK havenkranen

Bericht door Bart »

Jeroen Bubbert schreef:het bedrijf waar ik werk in moerdijk (CCT) krijgt in april ook een 4e nieuwe gottwald en de 1e gaat een MAAND!!!!!!! in onderhoud en ik weet wel hoe dat komt :D sommige draaien als een stel dolle stieren op die kranen en hoe containers soms neer gegooid worden op de kade :shock: en dan vinden ze het gek dat de hijs haken gaan lekken. ik ben benieuwd of er foto's van komen hier.

ik heb nog nooit op een kraan als deze gedraaid dus geen idee hoe het aanvoelt en ik kan het zeker niet beter als de mensen die er op draaien maar sommige mensen denken van ach het matriaal is toch niet van mij gooi maar neer....................................................... BAM!!!!!!!!!!
Mensen die met materieel omgaan van hoge waarde. Maar ach, dat materieel is toch maar van een ander.
De aanschafwaarde ligt velen malen hoger dan de koopwoning waarin zijzelf wonen, áls men al kan kopen.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
rapier
Forumlid
Berichten: 4044
Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 1:39
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Re: Gottwald HMK havenkranen

Bericht door rapier »

Jeroen Bubbert
Die kraan in de revisie, is dat de kraan die bij de ingang van de ATM Moerdijk staat.
Want daar zag ik er gisteren 1 staan met een kale gestreken giek en veel auto's er om heen.
Groetjes Rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar

ptrk
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: za 5 mar, 2011 17:16

Re: Gottwald HMK havenkranen

Bericht door ptrk »

ik wil even reageren deze kraan is van zhd mijn werkgever deze gotwald is van 1994
en van toe aan revisie (nieuwe instalatie van tes) en pennen en bussen in de giek en nog veel meer
over een paar weken gaat deze weer draaien en kunnen we weer 10 jaar tegen aan

Gebruikersavatar
Jeroen Bubbert
Starter
Berichten: 301
Lid geworden op: vr 26 mar, 2010 17:01

Re: Gottwald HMK havenkranen

Bericht door Jeroen Bubbert »

rapier de kraan waar ik het over heb staat op het terrien van cct zelf maar dat kan je niet zien want ze zijn er aan het bouwen en hij staat ook achter een deel van een loods van wincanton. ik ben trouwens ook niet meer werkzaam daar ben 30 dec vorig jaar in de ziekte wet gekomen door een val tijdens het werk wat 4 weken later een gebroken knie bleek te zijn. dus contract niet verlengt en blijkbaar kunnen ze bij het bedrijf ook niet tegen de waarheid want ik ben ook afgerekend op het feit wat ik al gezegt had over hoe sommige mensen met het matriaal omgaan! dus dan weten jullie ook gelijk dat er hier mensen kijken die weinig tot niks met bouwmatriaal van doen hebben en hier heel sneaky de mond houden tot dat je nog even iets af moet geven en je er dan mee te maken krijgt want ze hadden het zwart op wit dus of ze lezen mee of iets anders wat ik maar niet zal zeggen;)
Ge kun't de groeten uut Brabant krijgen

Gebruikersavatar
gaetan
Forumlid
Berichten: 3070
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 18:45
Locatie: zeebrugge belgie

Re: Gottwald HMK havenkranen

Bericht door gaetan »

deze van mammoet welk type het is weet ik niet .
Herschaalde kopie van IMG_1825.jpg
Herschaalde kopie van IMG_1825.jpg (163.59 KiB) 3851 keer bekeken

Gebruikersavatar
gaetan
Forumlid
Berichten: 3070
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 18:45
Locatie: zeebrugge belgie

Re: Gottwald HMK havenkranen

Bericht door gaetan »

nog één foto
Herschaalde kopie van IMG_1826.jpg
Herschaalde kopie van IMG_1826.jpg (133.29 KiB) 3851 keer bekeken

Gebruikersavatar
willby
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: za 15 nov, 2008 14:00
Locatie: oost vlaanderen

Re: Gottwald HMK havenkranen

Bericht door willby »

Deze kraan is een HMK 300
100 ton op 22 mtr.
Dit model was één van de populairste ooit gemaakt in die tijd en zeer geliefd in containerhandling samen met de hmk 170 .
Doe wel en zie niet om.

Gebruikersavatar
gaetan
Forumlid
Berichten: 3070
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 18:45
Locatie: zeebrugge belgie

Re: Gottwald HMK havenkranen

Bericht door gaetan »

thanks voor de info

Plaats reactie

Terug naar “Gottwald”