Gottwald AMK 500-93
Moderator: Tim
Advertentie post before
- crawlerguy in disquise
- Starter
- Berichten: 192
- Lid geworden op: di 11 dec, 2007 19:54
- Locatie: Akersloot
Re: Gottwald AMK 500-93
de mast van Interlift op transport
- Bijlagen
-
- KENWORTH INTERLIFT.jpg (177.13 KiB) 4363 keer bekeken
OPLICHTER IN VERTIKAAL TRANSPORT
Re: Gottwald AMK 500-93
Fotograaf
-
- Starter
- Berichten: 380
- Lid geworden op: di 3 feb, 2009 14:05
- Locatie: Montfoort
Re: Gottwald AMK 500-93
Hallo allen,
Kan iemand mij helpen met wat detail foto's van het systeem waarmee de steunpoten achterover worden getrokken?
Ik heb al even zitten prakkizeren, maar de kleine cinder aan de onderwagen trekt de poot 180 graden om.
Volgens mij moet de cilinder dan een keer door een dood punt heen, maar dat lijkt me niet werkbaar.
Alle info is welkom!
Groet'n,
As
Kan iemand mij helpen met wat detail foto's van het systeem waarmee de steunpoten achterover worden getrokken?
Ik heb al even zitten prakkizeren, maar de kleine cinder aan de onderwagen trekt de poot 180 graden om.
Volgens mij moet de cilinder dan een keer door een dood punt heen, maar dat lijkt me niet werkbaar.
Alle info is welkom!
Groet'n,
As
Re: Gottwald AMK 500-93
Cilinder zit in transport ook gewoon nog schuin naar buiten, dus zal het dan zo zijn dat die gewoon vanuit 1 stand die cilinder naar buiten kan klappen?
Hier een foto.. niet echt duidelijk maar wel te zien;
Hier een foto.. niet echt duidelijk maar wel te zien;
Fotograaf
-
- Starter
- Berichten: 380
- Lid geworden op: di 3 feb, 2009 14:05
- Locatie: Montfoort
Re: Gottwald AMK 500-93
Hoi Jelco,
Bedankt voor je reactie.
Wat mij dwars zit is dat de cilinder hier voorbij het dooie punt is, als je de cilinder nu intrekt zal de stempel alleen maar strakker tegen het chassis aan worden getrokken en niet naar buiten klappen. (de rode cirkel is het draaipunt, de rode lijn de cilinder)
Op het rechste deel van de foto zie je dat het draaipunt van de cilinder iets hoger en iets verder naar achteren ligt als de stempelbevestiging. Misschien dat er een soort hevelsysteem zit om de draai van 180 graden mogelijk te maken?
Wordt wel een heel technisch verhaal zo, maar daar is hier toch ook wel ruimte voor, of niet?
Groet'n,
As
Bedankt voor je reactie.
Wat mij dwars zit is dat de cilinder hier voorbij het dooie punt is, als je de cilinder nu intrekt zal de stempel alleen maar strakker tegen het chassis aan worden getrokken en niet naar buiten klappen. (de rode cirkel is het draaipunt, de rode lijn de cilinder)
Op het rechste deel van de foto zie je dat het draaipunt van de cilinder iets hoger en iets verder naar achteren ligt als de stempelbevestiging. Misschien dat er een soort hevelsysteem zit om de draai van 180 graden mogelijk te maken?
Wordt wel een heel technisch verhaal zo, maar daar is hier toch ook wel ruimte voor, of niet?
Groet'n,
As
- kleintje75
- Forumlid
- Berichten: 1629
- Lid geworden op: do 15 feb, 2007 19:40
- Locatie: doorwerth
- Contacteer:
Re: Gottwald AMK 500-93
en hoe werkt een schaar-wentel-ploeg dan?, daar moet de cilinder eerst trekken en na het dode punt duwen.
stempelpoot moiet je eerst uitduwen, en de zwaartekracht zorgt er wel voor dat hij verder door naar beneden gaat
stempelpoot moiet je eerst uitduwen, en de zwaartekracht zorgt er wel voor dat hij verder door naar beneden gaat
-
- Starter
- Berichten: 380
- Lid geworden op: di 3 feb, 2009 14:05
- Locatie: Montfoort
Re: Gottwald AMK 500-93
Hoi Kleintje75,
Heb eerst eens moeten Googlen wat een schaar-wentel-ploeg is, maar ik snap wat je bedoelt.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat zo'n stempelpoot (2 a 3 ton) in vrije val naar beneden komt.
Toch maar eens in de buurt op zoek gaan naar een Gottwald en de boel van dichtbij bekijken.
In ieder geval bedankt voor de reactie,
As
Heb eerst eens moeten Googlen wat een schaar-wentel-ploeg is, maar ik snap wat je bedoelt.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat zo'n stempelpoot (2 a 3 ton) in vrije val naar beneden komt.
Toch maar eens in de buurt op zoek gaan naar een Gottwald en de boel van dichtbij bekijken.
In ieder geval bedankt voor de reactie,
As
- Medium Demag
- Starter
- Berichten: 953
- Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
- Locatie: Gouderak
- Contacteer:
Re: Gottwald AMK 500-93
Die 2 a 3 ton is wel een beetje voorzichtige inschatting denk ik.
Het over de kop klappen gaat door middel van een hevelsysteem in de poot, zodra hij over de kop is gaat het dus niet in vrije val.
Vergelijk het maar met het systeem wat gebruikt word bij de grotere autolaadkranen aan de gieken.
Ik heb geen foto recht in de poot, maar wel één waar het wat beter is te zien.
De foto is overigens niet door mij gemaakt maar komt van het internet.
Hij is ook niet van een AMK 500 maar van een AMK 200-83.
Het systeem is wel gelijk.
Met vriendelijke groet,
Hans
Het over de kop klappen gaat door middel van een hevelsysteem in de poot, zodra hij over de kop is gaat het dus niet in vrije val.
Vergelijk het maar met het systeem wat gebruikt word bij de grotere autolaadkranen aan de gieken.
Ik heb geen foto recht in de poot, maar wel één waar het wat beter is te zien.
De foto is overigens niet door mij gemaakt maar komt van het internet.
Hij is ook niet van een AMK 500 maar van een AMK 200-83.
Het systeem is wel gelijk.
Met vriendelijke groet,
Hans
- Bijlagen
-
- AMK 200-83 26 klein.JPG (181.46 KiB) 3539 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Medium Demag op di 7 aug, 2012 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Medium Demag
- Starter
- Berichten: 953
- Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
- Locatie: Gouderak
- Contacteer:
Re: Gottwald AMK 500-93
Stom......
Ik heb wel een betere foto want ben met een collega een AK 210 aan het bouwen en die heeft hetzelfde systeem.
Ik heb wel een betere foto want ben met een collega een AK 210 aan het bouwen en die heeft hetzelfde systeem.
- Bijlagen
-
- Duitsland 2010 (9) klein.JPG (111.56 KiB) 3537 keer bekeken
- Medium Demag
- Starter
- Berichten: 953
- Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
- Locatie: Gouderak
- Contacteer:
Re: Gottwald AMK 500-93
En nog één....
- Bijlagen
-
- Duitsland 2010 (12) klein.JPG (110.03 KiB) 3537 keer bekeken