Liebherr LR 1800
Moderator: Tim
Advertentie post before
-
- Forumlid
- Berichten: 3359
- Lid geworden op: wo 1 nov, 2006 19:17
- Locatie: Zuid Holland
Re: Liebherr LR 1800 - Sarens
het lijkt mischien maar zo hoor , maar is hij in het midden niet ondersteunt met schotten ?
-
- Starter
- Berichten: 336
- Lid geworden op: di 2 sep, 2008 20:07
- Locatie: in het goeie deel van nl.
Re: Liebherr LR 1800 - Sarens
Als je naar eerdere foto's kijkt kan je zien dat hij in de midden vrij van de schotten is.piledriver schreef:het lijkt mischien maar zo hoor , maar is hij in het midden niet ondersteunt met schotten ?
Eerder is ook vermeld dat hij donderdag en vrijdag met overlast is getest door een veranderde vlucht van de sl-radius.
HIER moet liebherr dus wel toestemming voor geven en neem aan dat de tabellen ook bij liebherr uitgerekend worden.
Re: Liebherr LR 1800 - Sarens
Hebben de middelste looprollen van het rupsstel van een kraan ook echt een dragende werking? Veel rups machines dienen de looprollen in het midden alleen om de ketting met daaraan de rupsplaten op de juiste plek te houden. Of dragen de looprollen van een opbouw kraan wel degelijk mee?
Rustig aan.... En rap een beetje!
-
- Starter
- Berichten: 76
- Lid geworden op: vr 16 mei, 2008 20:34
- Locatie: scheveningen
Re: Liebherr LR 1800 - Sarens
Het feit dat hij getest is en met ook een overtest, betekent dat liebherr is gevraagd voor de overtest
size does matter
Re: Liebherr LR 1800 - Sarens
Ben vandaag even bij Sarens langsgeweest en +/- 400 foto's gemaakt. Ook gesproken met de engelse machinist en wat mensen van de afdeling Engeneering. De kraan komt op een ponton van DEME en gaat inderdaad monopiles in de zeebodem trillen in de Ierse Zee. De kraan komt vast op het ponton te staan. D.w.z. normaal op z'n rupsen en zonder superliftballast. De superliftkabels worden verankerd aan het ponton. De kraan kan dus op het ponton niet zwenken.
De reden dat hij op de werf zo hoog staat was uit praktisch oogpunt. Je kan dan ook vanonderen overal lekker makkelijk bij. Er zijn zo links en rechts wat kleine aanpassingen aanpassingen gedaan voor het werken op zee. De kraan met ponton blijven ruim een half jaar weg. Afhankelijk van de weersomstandigheden.
De kraan wordt momenteel afgebroken en gaat de komende dagen op transport naar Antwerpen.
Frans
De reden dat hij op de werf zo hoog staat was uit praktisch oogpunt. Je kan dan ook vanonderen overal lekker makkelijk bij. Er zijn zo links en rechts wat kleine aanpassingen aanpassingen gedaan voor het werken op zee. De kraan met ponton blijven ruim een half jaar weg. Afhankelijk van de weersomstandigheden.
De kraan wordt momenteel afgebroken en gaat de komende dagen op transport naar Antwerpen.
Frans
-
- Nieuw forumlid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: za 22 nov, 2008 19:04
Re: Liebherr LR 1800 - Sarens
Beste Allemaal,
Ik ben mekanieker bij Sarens en heb de aanpassingen voor het komende project verwezelijkt. De kleine haak in het midden van de mast is zoals eerder vermeld voor het omhoog houden van de hydraulische slangen van de hamer. De lier is afkomstig van een oude LTM 1050 en is gelimiteerd via een extra LMB tot 4ton max.
De korte radius van de superlift heeft te maken dat de kraan moet knn zwenken op het ponton. Hiervoor zijn ook de uitlaten van het ponton ingekort. En hier heeft men ook een speciale kop voor de stinger laten maken. De superlift van de kraan word enkel vast gemaakt aan het ponton wanneer ze moet aftoppen met de zware hamer of monopipes. En kan 't u zweren 't is een werksken om deze korte kabels te verpennen met het ponton.
Grtz
Ik ben mekanieker bij Sarens en heb de aanpassingen voor het komende project verwezelijkt. De kleine haak in het midden van de mast is zoals eerder vermeld voor het omhoog houden van de hydraulische slangen van de hamer. De lier is afkomstig van een oude LTM 1050 en is gelimiteerd via een extra LMB tot 4ton max.
De korte radius van de superlift heeft te maken dat de kraan moet knn zwenken op het ponton. Hiervoor zijn ook de uitlaten van het ponton ingekort. En hier heeft men ook een speciale kop voor de stinger laten maken. De superlift van de kraan word enkel vast gemaakt aan het ponton wanneer ze moet aftoppen met de zware hamer of monopipes. En kan 't u zweren 't is een werksken om deze korte kabels te verpennen met het ponton.
Grtz
- Gabriël Seinen
- Forumlid
- Berichten: 4688
- Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: Liebherr LR 1800 - Sarens
Wat een beest van een kraan! Eén ballastplaat weegt liefst 19t.
- Bijlagen
-
- LR 1800.jpg (125.26 KiB) 4014 keer bekeken
Re: Liebherr LR 1800
misschien kan iemand helpen, momenteel ben ik bezig de kraan in 1/87 uit te tekenen, maar daarvoor zoek ik nog enkele duidelijke foto's van de pot en van de verbinding tussen de rupsen en de dwarsbalken. Heb al heel wat gegoogeld maar detail foto's zijn moeilijk te vinden.
-
- Forumlid
- Berichten: 3359
- Lid geworden op: wo 1 nov, 2006 19:17
- Locatie: Zuid Holland
Re: Liebherr LR 1800
Vlissingen_Oost
-
- Forumlid
- Berichten: 3359
- Lid geworden op: wo 1 nov, 2006 19:17
- Locatie: Zuid Holland
Re: Liebherr LR 1800
hij staat overeind