Liebherr LTR 11200
Moderator: Tim
Advertentie post before
Liebherr LTR 11200
In navolging van de LTR 1100 en de oude LTR 1800 (bovenwagen van de LTM 1800 met de rupsen van een LR 1550) gaat Liebherr de LTR serie uitbreiden met een nieuw type, de LTR 11200. Hiervoor zal de bovenwagen van de nieuwe LTM 11200-9.1 gebruikt worden plus de rupsen van een andere kraan, wellicht de LR 1350/1, hoewel er ook berichten zijn dat de rupsen van de LR 11350 gebruikt zullen worden...
Een preview hoe dit er uit zou kunnen gaan zien:
Meer informatie op de websites van Vertikal.Net en op de site van KHL
Mij benieuwen hoe dit gaat worden!! Verscheidene kraan verhuur bedrijven (Mammoet?) hebben al een ontwerpschets liggen, hoewel de uiteindelijke kraan er anders uit zal gaan zien.
Een preview hoe dit er uit zou kunnen gaan zien:
Meer informatie op de websites van Vertikal.Net en op de site van KHL
Mij benieuwen hoe dit gaat worden!! Verscheidene kraan verhuur bedrijven (Mammoet?) hebben al een ontwerpschets liggen, hoewel de uiteindelijke kraan er anders uit zal gaan zien.
Liebherr LTR 11200
Ik heb begrepen dat er een onderstel onderkomt van een LR 1750,maar of dat klopt weet ik niet.
Terex,er is geen betere
Re: Liebherr LTM 11200-9.1 - Van Marwijk
volgens onderstaan artikel zijn de rupsen van een LR 1350/1koos schreef:Ik heb begrepen dat er een onderstel onderkomt van een LR 1750,maar of dat klopt weet ik niet.
volledig artikel : http://www.khl.com/magazines/constructi ... ng-sector/
Also developing its largest crawler to date is Liebherr-Werk Ehingen in Germany. "Coming soon" will be a crawler-mounted version of its 1200 tonne capacity telescopic wheeled mobile crane, the LTM 11200-9.1. With the huge growth in alternative energy generation in Germany, and many parts of northern Europe, a typical application for the LTR 11200, said the company, will be in wind turbine parks.
Initial concepts considered the possibility of the crane being able to switch between wheels and crawler tracks but the company said this would not happen on the final design. Several units have been ordered and deliveries will start next year, a Liebherr spokesman told CE.
The boom and upper works will be from the record-breaking 1200 tonne capacity LTM 11200-9.1 telescopic wheeled mobile crane, first seen in the iron early in 2007, while the crawlers will be from its 350 tonne capacity LR 1350/1 lattice boom crawler crane.
The LTR 11200 follows in the wake of, most recently, the 100 tonne capacity LTR 1100 telescopic crawler crane. Prior to that, Liebherr's first telescopic crawler was the so-far one-off 800 tonne capacity LTR 1800. This crane used the telescopic boom upper works from the LTM 1800 telescopic wheeled mobile and the crawlers from the LR 1550. It is working in Asia.
copyrights : www.khl.com
- Gabriël Seinen
- Forumlid
- Berichten: 4688
- Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: Liebherr LTM 11200-9.1 - Van Marwijk
Die tekening bestaat al een tijdje.
Dus die rupsen zitten gewoon met ''dikke'' balken onder het chassis vast ?
Dus in wezen zou iedereen zo'n rupsen set er bij kunnen kopen.
Dus die rupsen zitten gewoon met ''dikke'' balken onder het chassis vast ?
Dus in wezen zou iedereen zo'n rupsen set er bij kunnen kopen.
Re: Liebherr LTM 11200-9.1 - Van Marwijk
Als ik de tekst goed lees komt er een apart onderstel, dat van een LR1350, waarop de giek van een LTM11200 wordt gemonteerd. Er was eerst sprake van een ontwerp waarbij er geswitched kon worden tussen rupsonderstel en normaal onderstel (met 9 assen), maar dit is uiteindleijk geschrapt bij het uiteindeljke ontwerp. Volgens mij moet je het zo zien dat er een onderstel van een LR1350 wordt aangepast, zodat de giek van de LTM11200 erop geplaatst kan worden, zonder dat deze moet worden aangepast. Hij blijft dus bruikbaar voor het normale onderstel van de LTM11200. Soort van 1+1=3 dus. Maar we zullen zien.
Kan dit anders worden voortgezet in een ander onderwerp? LTR11200 ofzo? Maakt 't wat overzichtelijker.
Kan dit anders worden voortgezet in een ander onderwerp? LTR11200 ofzo? Maakt 't wat overzichtelijker.
Re: Liebherr LTM 11200-9.1 - Van Marwijk
waarschijnlijk wel, maar denk wel dat er enkele aanpassingen moeten gebeuren aan het chassis van de onderwagen of zo, is maar de vraag of de reeds geleverde kranen daarvoor uitgerust zijn.Kraan-freak schreef: Dus die rupsen zitten gewoon met ''dikke'' balken onder het chassis vast ?
Dus in wezen zou iedereen zo'n rupsen set er bij kunnen kopen.
als ik de tekst goed lees is er enkel sprake van de rupsen van een LR 1350, niet van de complete 'undercarriage' of onderwagen. Ik zie trouwens niet in hoe ze daar een complete rupsonderwagen kunnen onder bouwen.buddie schreef:Als ik de tekst goed lees komt er een apart onderstel, dat van een LR1350, waarop de giek van een LTM11200 wordt gemonteerd. Er was eerst sprake van een ontwerp waarbij er geswitched kon worden tussen rupsonderstel en normaal onderstel (met 9 assen), maar dit is uiteindleijk geschrapt bij het uiteindeljke ontwerp. Volgens mij moet je het zo zien dat er een onderstel van een LR1350 wordt aangepast, zodat de giek van de LTM11200 erop geplaatst kan worden, zonder dat deze moet worden aangepast. Hij blijft dus bruikbaar voor het normale onderstel van de LTM11200. Soort van 1+1=3 dus. Maar we zullen zien.
Re: Liebherr LTR 11200
ik weet niet wat er uiteindelijk gaat gebeuren maar ik zet mijn geld op een rupsonderwagen met daarbovenop de bovenbouw van de 11200.
het is niet zo dat je net zo zwaar kan worden als je zin hebt , en een complete 11200 weegt al dik 400 ton , tel daar de rupsen en dat kinderwagen onderstel bij op en je komt op ruim 475 ton dan is je winst een eind verdampt . ik zou eerder denken dat het net als de lr 1750 en zijn mobiele evenknie zal gaan , dus of op de onderwagen of op de rupsen. maar dan op een versmald onderstel en een stempel set. net zoiets als de LR 1400 W
het is niet zo dat je net zo zwaar kan worden als je zin hebt , en een complete 11200 weegt al dik 400 ton , tel daar de rupsen en dat kinderwagen onderstel bij op en je komt op ruim 475 ton dan is je winst een eind verdampt . ik zou eerder denken dat het net als de lr 1750 en zijn mobiele evenknie zal gaan , dus of op de onderwagen of op de rupsen. maar dan op een versmald onderstel en een stempel set. net zoiets als de LR 1400 W
a daily check , keeps the undertaker away
Re: Liebherr LTR 11200
Prototype LTR12000.Foto vertikal net.
Arjan
Arjan
- Bijlagen
-
- 008023.jpg (61.72 KiB) 9742 keer bekeken
Problemen zijn er niet, alleen maar nieuwe uitdagingen.
Re: Liebherr LTR 11200
Meer foto's en het artikel zijn hier te vinden: Liebherr tracks out its new LTR 11200
Directe concurrent van de Terex met smalle rupsen?
Directe concurrent van de Terex met smalle rupsen?