Liebherr LTM 11200-9.1
Moderator: Tim
Advertentie post before
Liebherr LTM 11200-9.1
Net gevonden via DHS:
http://www.khl.com/news/publish/article691.asp
Ongelooflijk!!!
Ik kan bijna niet wachten tot de eerste foto's van deze kraan gaan verschijnen.
Kunnen we nou zeggen dat dit de grootste mobiele/telescoop kraan in de wereld gaat worden? 1000 ton.....
Ik ben benieuwd!!
Remko
http://www.khl.com/news/publish/article691.asp
Ongelooflijk!!!
Ik kan bijna niet wachten tot de eerste foto's van deze kraan gaan verschijnen.
Kunnen we nou zeggen dat dit de grootste mobiele/telescoop kraan in de wereld gaat worden? 1000 ton.....
Ik ben benieuwd!!
Remko
Laatst gewijzigd door Remko op zo 4 feb, 2007 0:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, de vraag zal zijn of hij z'n mast meeneemt in transporttoestand. Mocht dat wel het geval zijn dan is dat knap en een flink hogere hijscapaciteit tov de Demag AC 700. Wellicht dat de poten afzonderlijk vervoerd worden. Ik ben benieuwd. Wanneer is de Bauma ook alweer?
Laatst gewijzigd door Cris op vr 21 apr, 2006 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Cris
-
- Starter
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 7 apr, 2005 12:01
- Locatie: Groningen
Hallo,
De LR11250 is inderdaad zeer groot, en heeft een aantal innovatieve nieuwigheden. Op dit moment wordt hij in Ehingen opgebouwd. Helaas is het absoluut verboden foto's te openbaren.
Het persbericht over de 1000 tons telescoop is echter te rooskleurig ingeschat. Een negen assige LTM met groot hijsvermogen is in ontwikkeling, maar een 1000 tonner zal het niet zijn.
Erik
De LR11250 is inderdaad zeer groot, en heeft een aantal innovatieve nieuwigheden. Op dit moment wordt hij in Ehingen opgebouwd. Helaas is het absoluut verboden foto's te openbaren.
Het persbericht over de 1000 tons telescoop is echter te rooskleurig ingeschat. Een negen assige LTM met groot hijsvermogen is in ontwikkeling, maar een 1000 tonner zal het niet zijn.
Erik
Hmm... 12 assen. Laten we kijken naar de 8 assige Liebherr LTM 1500-8.1. (Zoals hier op de Liebherr pagina: http://www.liebherr.com/at/en/57688_58028.asp
Ga naar het PDF bestand voor de technische gegevens en dan naar pagina 88.)
Deze heeft de volgende onderlinge as afstand gemeten vanaf de voorbumper in mm: 2586-1650-1650-2800-1650-1650-2250-1650-2700 (as opstelling: 3-3-2). Totaal van voor tot achterbumper is dat 18586 mm.
Als we dit verder uitwerken naar een 12 asser en even dezelfde as afstand gebruiken in de opstelling 3-3-3-3 levert dat de volgende maten op: 2586-1650-1650-2800-1650-1650-2250-1650-1650-2250-1650-1650-2700. In totaal is dat 25786 mm.
Een LZV mag maximaal 25250 mm lang zijn in Nederland. Deze kraan zou dus 536 mm te lang en zal zonder speciale ontheffing nooit toegestaan worden op de Nederlandse wegen. Daar komt nog bij dat als we uitgaan van een aslast van 12 ton/as we op een totaal gewicht van (12 x 12) 144 ton uitkomen....
Ongeloofwaardig... Ja. Maar het zal wel een machtig mooie kraan worden!!
Ik hoop dat ik het zo een beetje goed neergezet heb, ik ben natuurlijk niet zo'n kraan expert als veel anderen hier. Dus als iemand het wil verbeteren, ga gerust je gang!!
Groet,
Remko
Ga naar het PDF bestand voor de technische gegevens en dan naar pagina 88.)
Deze heeft de volgende onderlinge as afstand gemeten vanaf de voorbumper in mm: 2586-1650-1650-2800-1650-1650-2250-1650-2700 (as opstelling: 3-3-2). Totaal van voor tot achterbumper is dat 18586 mm.
Als we dit verder uitwerken naar een 12 asser en even dezelfde as afstand gebruiken in de opstelling 3-3-3-3 levert dat de volgende maten op: 2586-1650-1650-2800-1650-1650-2250-1650-1650-2250-1650-1650-2700. In totaal is dat 25786 mm.
Een LZV mag maximaal 25250 mm lang zijn in Nederland. Deze kraan zou dus 536 mm te lang en zal zonder speciale ontheffing nooit toegestaan worden op de Nederlandse wegen. Daar komt nog bij dat als we uitgaan van een aslast van 12 ton/as we op een totaal gewicht van (12 x 12) 144 ton uitkomen....
Ongeloofwaardig... Ja. Maar het zal wel een machtig mooie kraan worden!!
Ik hoop dat ik het zo een beetje goed neergezet heb, ik ben natuurlijk niet zo'n kraan expert als veel anderen hier. Dus als iemand het wil verbeteren, ga gerust je gang!!
Groet,
Remko
In de aktuele Kran und Bühne (kunt ge hier downloaden http://www.vertikal.net/de/pdf/kb_51.pdf ) staat in een artikel op pag 17 geschreven dat er een nieuwe 40 tonner en een 9-assige 1000 tonner op de Intermat in Parijs te verwachten is.
Nog een beetje geduld ...
Wim
Nog een beetje geduld ...
Wim
Toen destijds de LTM 1500 gepresenteerd werd, stond van Marwijk genoteerd als een van de eersten die deze kraan in bestelling nam, samen met Boekstijn en Koekkoek.
De aanschaf van een LTM 1500 was voor velen een verbetering van hun hijsvermogen. De toen nog sterkste liebherr was de LTM 1400.
misschien is dat nu weer het geval; de LTM 1500 bezitters stappen over naar nog meer hijsvermogen en zien deze 1000 tonner ( zelf denk ik meer aan een 750-800 tonner) als weer een stap vooruit.
Het probleem zit hem in de aanschaf; hij kost een vermogen.
Toch zijn er altijd wel draagkrachtige bedrijven die zo`n inverstering wel aandurven.
Bert
De aanschaf van een LTM 1500 was voor velen een verbetering van hun hijsvermogen. De toen nog sterkste liebherr was de LTM 1400.
misschien is dat nu weer het geval; de LTM 1500 bezitters stappen over naar nog meer hijsvermogen en zien deze 1000 tonner ( zelf denk ik meer aan een 750-800 tonner) als weer een stap vooruit.
Het probleem zit hem in de aanschaf; hij kost een vermogen.
Toch zijn er altijd wel draagkrachtige bedrijven die zo`n inverstering wel aandurven.
Bert