Liebherr LTM 1120
Moderator: Tim
Advertentie post before
Re: Liebherr LTM 1120
Nog met het oude ZZ-nummer.
- Bijlagen
-
- m_scannen0035.jpg (116.94 KiB) 2731 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Liebherr LTM 1120
...
- Bijlagen
-
- m_scannen0036.jpg (126.51 KiB) 2731 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Liebherr LTM 1120
Ook dit is een LTM 1100.
- Bijlagen
-
- m_-2.jpg (208.71 KiB) 2718 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Arie H op zo 4 jan, 2015 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Liebherr LTM 1120
...
- Bijlagen
-
- m_scannen00041.jpg (206.47 KiB) 2718 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Liebherr LTM 1120
Nog maar effe over de grens kijken.(Michielsens had er denk een stuk of 3)
- Bijlagen
-
- Scan.jpg (129.03 KiB) 2706 keer bekeken
Re: Liebherr LTM 1120
Deze van Wezel is de voorganger de LTM 1100Arie H schreef:Drie keer dezelfde, eerst:
Re: Liebherr LTM 1120
Ik ben nog even in de oude documentatie gedoken en het blijkt dat ze de LTM 1100 met een extra (derde)ballastplak opgewaardeerd hebben naar een 120 tonner, dus daardoor verder als LTM 1120 door het leven gaand.
Onder- en bovenwagen zijn bij beide types identiek.
Echter bij de Van Wezel kraan hangen op het eind van het basisdeel een aantal kabeltrommels. Dit is bij de LTM 1120's niet het geval.
Dat houd in dat de Holleman kraan ook een LTM 1100 moet wezen.
Onder- en bovenwagen zijn bij beide types identiek.
Echter bij de Van Wezel kraan hangen op het eind van het basisdeel een aantal kabeltrommels. Dit is bij de LTM 1120's niet het geval.
Dat houd in dat de Holleman kraan ook een LTM 1100 moet wezen.
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Liebherr LTM 1120
Klopt inderdaad, deze is als gebruikte kraan uit het buitenland geïmporteerd.Arie H schreef:Ik ben nog even in de oude documentatie gedoken en het blijkt dat ze de LTM 1100 met een extra (derde)ballastplak opgewaardeerd hebben naar een 120 tonner, dus daardoor verder als LTM 1120 door het leven gaand.
Onder- en bovenwagen zijn bij beide types identiek.
Echter bij de Van Wezel kraan hangen op het eind van het basisdeel een aantal kabeltrommels. Dit is bij de LTM 1120's niet het geval.
Dat houd in dat de Holleman kraan ook een LTM 1100 moet wezen.
Een ander klein verschil is de bovenwagencabine deze heeft een afgeschuinde achterruit.