Liebherr LTM 1060-3.1

Post hier alles over de Liebherr hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
DafgekCanada
Forumlid
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 4 apr, 2010 2:02
Locatie: Barneveld/Den Bosch

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door DafgekCanada »

Als je bij alle kranen kijk zie dat ze achter elkaar zit. Het lijkt lelijk om dat het achter elkaar, en dat er zo grote over hang heeft.
Grt van Tristan Papenburg

Check out my Youtube channel

Gebruikersavatar
deutz-fahr411
Forumlid
Berichten: 1268
Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 20:24
Locatie: Hoornaar

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door deutz-fahr411 »

bassie schreef:
DafgekCanada schreef:@stamgast,
Je kunt wel zeggen dat de 2de lier op een ongunstige plek, maar het hoeft nooit zwareding te hijsen.
De 2de lier is voor de haak bal (ik weet niet als het een speciale naam heeft) voor de jib/runner. Zo work het hier in Canada/U.S.A gebruikt, die tweede lier hoeft noit meer dan een paar ton gebruikt worden. In Europa zie je de 2de lier niet veel (ze zijn er wel) waar van whij liever de haak in/uit scheren inplaats van met twee lieren zitten te vechten met een hijs. Ook heeft het nadelen dat als je de mast in en uit schuift moet je om twee lieren denken.
en wat heeft jou verhaal te maken met het feit dat de plaats van de lier volgens stamgast op een onhandige plek zit?????
daar in tegen heb je weer wel gelijk over het gewicht dit zal wel veels te zwaar zijn, want bij die 36 ton zit niet alle ballast.
zit net te kijken maar er mag maar 5,5 ton mee op de kraan van de 12.3 ton die er bij hoort (I) .
dus ff rekenen en dat betekent 7.3 ton te zwaar alleen door de ballast, doe daar nog wat hijsgereedschap op en een kist met grote schotten er boven op en dan ben je toch weer 9 ton te zwaar!!! dit had gewoon een 4 asser moeten wezen
tjah, dat wordt rondrijden als 40t of met een kar opstap... beetje jammer... (I)
- - - LIEBHERR LTC1050-3.1 - - - http://www.facebook.com/boerbvmeerkerk

Gebruikersavatar
Medium Demag
Starter
Berichten: 953
Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
Locatie: Gouderak
Contacteer:

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door Medium Demag »

Tel daarbij het gewicht van een evt. jib en de hijsblokken nog bij op en er mag nog minder ballast legaal op de kraan mee.
Als er 12 ton aslast staat en Liebherr vermeld niet specifiek in het aslast tabelletje jib en hijsblok(ken) dan is dat er dus nog niet bij gerekend.
Ook is het gewicht bij Liebherr altijd met de standaard bandenmaat, dat is in dit geval volgens de PDF de 14.00 band, daar rijd in NL. bijna niemand mee, bijna iedereen rijd met 16.00 banden.
Het verschil in gewicht tussen 14.00 en 16.00 is 50 kg per band+velg, dit lijkt niet veel maar is in totaal weer 300 kg.
En dan nog evt. de 6x6 uitvoering.......

Hans

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door stamgast_2 »

Het is waarschijnlijk wel een volwaardige lier. Bij heijkoop hadden we een 1045 met 2e lier die was net zo sterk en stonden als hij nodig was met bijde blokken op 2 parten. En als die 2e lier er af gaat krijg je een compensatieplaat ballast. Wat ik er mee bedoel hij hangt aan de buitenkant van je ballast. Je kan dus door een foutje zo ergens tegen aan zitten. zo wel tijdens rijden als tijdens draaien. Dat de kraan al een nadeel heeft dat er nog net geen ballast trailer mee moet is wat anders. De mast lengte kan ook fijn zijn.

Ben zelf toch niet zo zenuwachtig dat me werkgever er een voor me koopt.
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door cjsiku »

Hoezo niet Stamgast ? Dat is toch makkelijk om is een stropje of kettinkje mee aan te geven :leuk
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door stamgast_2 »

cjsiku schreef:Hoezo niet Stamgast ? Dat is toch makkelijk om is een stropje of kettinkje mee aan te geven :leuk
Dat zeker . Maar we zien liever de Maeda alias calimero komen. De kraantjes van j witteveen zijn formaat zijn super. ook hier aanboord
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door marcel.koenen »

De 3 assige 60 tonner bij Liebherr op de Bauma.
Bijlagen
ltm1060-3.1.jpg
ltm1060-3.1.jpg (198.41 KiB) 4725 keer bekeken

krachtpatser
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
Locatie: Leiden

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door krachtpatser »

En wat een gedrocht van een cabine als je het mij vraagt. Het lijkt wel een trend te worden...
Bijlagen
CIMG0228.JPG
CIMG0228.JPG (86.27 KiB) 4716 keer bekeken
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door Cris »

In bedrijfskleuren
Binnenkort eigendom van het Zwitserse Petit Levages SA
http://www.petitlevages.ch/
Bijlagen
Petit--LTM-1060-3.jpg
Petit--LTM-1060-3.jpg (188.24 KiB) 4440 keer bekeken
Cris

Gebruikersavatar
Arie H
Forumlid
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 23:35
Locatie: Bodegraven

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door Arie H »

Op weg naar Engeland.
Bijlagen
m_P1010101.jpg
m_P1010101.jpg (148.16 KiB) 3961 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.

Plaats reactie

Terug naar “Liebherr”