Liebherr LTM 1160-5.2
Moderator: Tim
Advertentie post before
-
- Forumlid
- Berichten: 3370
- Lid geworden op: ma 1 jun, 2009 13:09
Liebherr LTM 1160-5.2
New concept 2014.
Foto is van facebook.
Foto is van facebook.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Liebherr LTM1160-5.jpg (146.89 KiB) 7121 keer bekeken
-
- Forumlid
- Berichten: 1629
- Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
- Locatie: Leiden
Re: Liebherr LTM 1160-5.2
Iemand meer info? Lijkt mij ook een kraan met slechts 1 motor?
Vind persoonlijk wel dat de Liebherr's er steeds minder uit gaan zien (hoewel dat geen moer uitmaakt voor z'n prestaties natuurlijk).
Vind persoonlijk wel dat de Liebherr's er steeds minder uit gaan zien (hoewel dat geen moer uitmaakt voor z'n prestaties natuurlijk).
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...
- dusss kraantjeniels
- Starter
- Berichten: 670
- Lid geworden op: ma 1 dec, 2008 19:45
- Locatie: Purmerend
Re: Liebherr LTM 1160-5.2
ben toch wel benieuwd waneer liebherr is afkomt met de tabellen
zal wel net zo lang duren als bij de nieuwe 1300
zal wel net zo lang duren als bij de nieuwe 1300
- dusss kraantjeniels
- Starter
- Berichten: 670
- Lid geworden op: ma 1 dec, 2008 19:45
- Locatie: Purmerend
Re: Liebherr LTM 1160-5.2
tabel staat op liebherr side best een aardig tabel
Re: Liebherr LTM 1160-5.2
komt aardig overeen met de oude ltm1160/2
geen uitdaging te groot voor mijn challenger!!
- Medium Demag
- Starter
- Berichten: 953
- Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
- Locatie: Gouderak
- Contacteer:
Re: Liebherr LTM 1160-5.2
Het is wel weer een buitenbeentje, eerst had je de 160 tonners met goede tabellen zoals de 1160/1, kranen die wat maatvoering betrof niet veel afweken van de kort daarna geintroduceerde kompakte 200 tonners, die 160 ers konden zelf bij 12 ton aslast bijna geen ballast meenemen.
Omdat je net zo goed een 200 tonner kon kopen ging men als onderscheid van die 200 tonners compacter bouwen zodat je 160 tonners kreeg die smaller stempelden en bijna net zo compact werden als een 130er (AC 160-1 en 2, LTM 1160-5.1), bij Terex blijft men daar in hangen met de Challenger 5600, bij Liebherr gaat men weer terug naar de forsere kranen.
Faun bleef steady met de ATF 160G-5, een kraan die niet heel compact was , 8,3 mtr breed stempelde maar wel een heel goede tabel had.
Zij besloten er maar een 180 tonner van te maken.
Nu heb je ineens weer een LTM 1160-5.2 die geen ballast mee kan nemen bij 12 ton aslast, breed stempelt (8,3 mtr), een grote ballastradius, veel ballast (54 ton), en niet een compacte onderwagen heeft, zelfs 1,3 mtr langer dan de 1160-1.
Vlgs mij geen redenen om een 160 te kopen en een 200 te laten staan.
Natuurlijk is de tabel beter dan een Challenger of een 1160-5.1 maar er komt dan ook een andere kraan aanrijden.
Ik zie het voordeel nog niet zo heel erg.
Gr.
Hans
Omdat je net zo goed een 200 tonner kon kopen ging men als onderscheid van die 200 tonners compacter bouwen zodat je 160 tonners kreeg die smaller stempelden en bijna net zo compact werden als een 130er (AC 160-1 en 2, LTM 1160-5.1), bij Terex blijft men daar in hangen met de Challenger 5600, bij Liebherr gaat men weer terug naar de forsere kranen.
Faun bleef steady met de ATF 160G-5, een kraan die niet heel compact was , 8,3 mtr breed stempelde maar wel een heel goede tabel had.
Zij besloten er maar een 180 tonner van te maken.
Nu heb je ineens weer een LTM 1160-5.2 die geen ballast mee kan nemen bij 12 ton aslast, breed stempelt (8,3 mtr), een grote ballastradius, veel ballast (54 ton), en niet een compacte onderwagen heeft, zelfs 1,3 mtr langer dan de 1160-1.
Vlgs mij geen redenen om een 160 te kopen en een 200 te laten staan.
Natuurlijk is de tabel beter dan een Challenger of een 1160-5.1 maar er komt dan ook een andere kraan aanrijden.
Ik zie het voordeel nog niet zo heel erg.
Gr.
Hans
Re: Liebherr LTM 1160-5.2
Eigenlijk was die LTM 1160/2 de laatste succesvolle kraan onder de 160 tonners.
Daarna kwamen de fabrikanten met 200 tot 220 tonners op 5 assen.
Tot 130 ton ging het nog wel bij de verhuurder, want je kon alles nog meenemen, op een kar er achter.
Wilde men een stap hoger dan werd het dus een 200+tonner. En heb je een lichtere kraan nodig dan laat je gewoon wat ballast thuis, en heb je ook een 160 tonner.
Kijk naar Faun, van de 160 tonner lustte men geen brood van, van de 220 tonner daarentegen wel.
Daarna kwamen de fabrikanten met 200 tot 220 tonners op 5 assen.
Tot 130 ton ging het nog wel bij de verhuurder, want je kon alles nog meenemen, op een kar er achter.
Wilde men een stap hoger dan werd het dus een 200+tonner. En heb je een lichtere kraan nodig dan laat je gewoon wat ballast thuis, en heb je ook een 160 tonner.
Kijk naar Faun, van de 160 tonner lustte men geen brood van, van de 220 tonner daarentegen wel.
Cris
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Liebherr LTM 1160-5.2
Waarop is gebasseerd dat men van de 160 tonner geen brood lustte? Er zijn wereldwijd heel veel verkocht en toch groot succesnummer. Alleen in de Benelux niet. Sommige landen hebben gewoon andere eisen en gewoontes. Hier ziet men ook weinig 100 tonners op 4 assers terwijl die in frankrijk echt in grote aantallen verkocht worden. 5-assers in deze gewichtsklassen liggen zo dicht bij elkaar en volledig met tabel moet je toch naast de ballastkar extra auto laten komen om aan tabel te komen. Dan koop je voor dat kleine beetje meer wel een 200/220 tonner.
-
- Forumlid
- Berichten: 1629
- Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
- Locatie: Leiden
Re: Liebherr LTM 1160-5.2
Geertyke, je hebt hierin helemaal gelijk. Wij Nederlanders kijken alleen naar de Nederlandse markt, een fabrikant bekijkt het wereldwijd.
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...