Terex Demag CC 8800

Post hier alles over de Terex, Demag en PPM hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
gaetan
Forumlid
Berichten: 3070
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 18:45
Locatie: zeebrugge belgie

Re: Terex Demag CC 8800

Bericht door gaetan »

awel jelmer dat is eens prachtig uitgelegd . ik zou het nooit zo goed kunnen uitleggen . (Y) (Y) (Y) (Y)

Gebruikersavatar
Komatsu
Forumlid
Berichten: 2942
Lid geworden op: wo 17 aug, 2005 18:40
Locatie: Den Haag

Re: Terex Demag CC 8800

Bericht door Komatsu »

Voor de volledigheid: Er moet nog een pijl (kracht) omhoog getekend worden bij de bevestiging van de giek aan het kraanhuis, anders zou de boel naar beneden zakken (F = m*a).

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Terex Demag CC 8800

Bericht door Bart »

Mooi uitgelegd Jelmer, interessant ook. (Y)
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
eric
Forumlid
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 16:32
Contacteer:

Re: Terex Demag CC 8800

Bericht door eric »

Ik zal er wel geen kaas van gegeten hebben, maar ik snap het hele verhaal met tekening hierboven niet :cry:
"If at first you don't succeed, try again"

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Terex Demag CC 8800

Bericht door Bart »

Kort gezegd:

Alles staat aan de machine te trekken.
Zijdelingse krachten, het gewicht van de last en zwaartekracht. Alles wil naar beneden en als het de kans krijgt, gebeurt dat ook. Dat resulteert in vervorming en daarna breuk van de mast. Door deze onderaan breder te maken wordt het geheel stabieler, steviger.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Victor
Forumlid
Berichten: 4642
Lid geworden op: do 26 jun, 2008 19:26
Locatie: Oosterhout

Re: Terex Demag CC 8800

Bericht door Victor »

eric schreef:Ik zal er wel geen kaas van gegeten hebben, maar ik snap het hele verhaal met tekening hierboven niet :cry:
Het gaat om wat er gebeurt als de last uit het lood komt te hangen (bijvoorbeeld door wind).
Op het linker plaatje blaast de wind in de richting van de kraan (er naartoe of er vanaf); dat kan door de kraan als geheel worden opgevangen.
Op het rechter plaatje blaast de wind dwars op de kraan; dat is veel gevaarlijker, want dat kan alleen de hoofdmast zelf opvangen.
Vandaar dat een P-boom vooral zijdelings breder is, en vooral het onderste deel omdat daar de krachten het grootst zijn.

Gebruikersavatar
gaetan
Forumlid
Berichten: 3070
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 18:45
Locatie: zeebrugge belgie

Re: Terex Demag CC 8800

Bericht door gaetan »

filmke van terex over de awesome boombooster :leuk :leuk

Gebruikersavatar
Victor
Forumlid
Berichten: 4642
Lid geworden op: do 26 jun, 2008 19:26
Locatie: Oosterhout

Re: Terex Demag CC 8800

Bericht door Victor »

Muziek is wat overdreven... maar mooi filmpje (Y)

Kranenkoen
Starter
Berichten: 186
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 10:54
Locatie: Assen

Re: Terex Demag CC 8800

Bericht door Kranenkoen »

Mooi filmpje,

maar wat ik zo zie is dit systeem toch wat omslachtiger dan bijv het systeem van Liebherr (ja ik weet dat ze het niet 100% mogen kopieren)
Het lijkt me bij de Terex variant dat je de delen allemaal opsplitst in kleinere delen in plaats van standaard secties, oftewel je hebt meer tijd om dit weer op te bouwen.

En ik vind het er een beetje lomp uit zien in vergelijking met de rest van de kraan, maar dat is een kwestie van smaak

Warhamstr
Starter
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 4 aug, 2010 12:13

Re: Terex Demag CC 8800

Bericht door Warhamstr »

Zo'n mast is alleen bedoeld om knikbeweging tegen te gaan? Omdat er zo'n hoog gewicht op de kop druk heeft de mast de neiging te knikken. Dat word nu opgevangen. Het moment naar de bovenwagen toe is nog net als bij een enkele mast.

Plaats reactie

Terug naar “Terex”