Terex Demag CC 8800
Moderator: Tim
Advertentie post before
Re: Terex Demag CC 8800
awel jelmer dat is eens prachtig uitgelegd . ik zou het nooit zo goed kunnen uitleggen .
Re: Terex Demag CC 8800
Voor de volledigheid: Er moet nog een pijl (kracht) omhoog getekend worden bij de bevestiging van de giek aan het kraanhuis, anders zou de boel naar beneden zakken (F = m*a).
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Terex Demag CC 8800
Mooi uitgelegd Jelmer, interessant ook.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Terex Demag CC 8800
Ik zal er wel geen kaas van gegeten hebben, maar ik snap het hele verhaal met tekening hierboven niet
"If at first you don't succeed, try again"
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Terex Demag CC 8800
Kort gezegd:
Alles staat aan de machine te trekken.
Zijdelingse krachten, het gewicht van de last en zwaartekracht. Alles wil naar beneden en als het de kans krijgt, gebeurt dat ook. Dat resulteert in vervorming en daarna breuk van de mast. Door deze onderaan breder te maken wordt het geheel stabieler, steviger.
Alles staat aan de machine te trekken.
Zijdelingse krachten, het gewicht van de last en zwaartekracht. Alles wil naar beneden en als het de kans krijgt, gebeurt dat ook. Dat resulteert in vervorming en daarna breuk van de mast. Door deze onderaan breder te maken wordt het geheel stabieler, steviger.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Terex Demag CC 8800
Het gaat om wat er gebeurt als de last uit het lood komt te hangen (bijvoorbeeld door wind).eric schreef:Ik zal er wel geen kaas van gegeten hebben, maar ik snap het hele verhaal met tekening hierboven niet
Op het linker plaatje blaast de wind in de richting van de kraan (er naartoe of er vanaf); dat kan door de kraan als geheel worden opgevangen.
Op het rechter plaatje blaast de wind dwars op de kraan; dat is veel gevaarlijker, want dat kan alleen de hoofdmast zelf opvangen.
Vandaar dat een P-boom vooral zijdelings breder is, en vooral het onderste deel omdat daar de krachten het grootst zijn.
Re: Terex Demag CC 8800
filmke van terex over de awesome boombooster
Re: Terex Demag CC 8800
Muziek is wat overdreven... maar mooi filmpje
-
- Starter
- Berichten: 186
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 10:54
- Locatie: Assen
Re: Terex Demag CC 8800
Mooi filmpje,
maar wat ik zo zie is dit systeem toch wat omslachtiger dan bijv het systeem van Liebherr (ja ik weet dat ze het niet 100% mogen kopieren)
Het lijkt me bij de Terex variant dat je de delen allemaal opsplitst in kleinere delen in plaats van standaard secties, oftewel je hebt meer tijd om dit weer op te bouwen.
En ik vind het er een beetje lomp uit zien in vergelijking met de rest van de kraan, maar dat is een kwestie van smaak
maar wat ik zo zie is dit systeem toch wat omslachtiger dan bijv het systeem van Liebherr (ja ik weet dat ze het niet 100% mogen kopieren)
Het lijkt me bij de Terex variant dat je de delen allemaal opsplitst in kleinere delen in plaats van standaard secties, oftewel je hebt meer tijd om dit weer op te bouwen.
En ik vind het er een beetje lomp uit zien in vergelijking met de rest van de kraan, maar dat is een kwestie van smaak
Re: Terex Demag CC 8800
Zo'n mast is alleen bedoeld om knikbeweging tegen te gaan? Omdat er zo'n hoog gewicht op de kop druk heeft de mast de neiging te knikken. Dat word nu opgevangen. Het moment naar de bovenwagen toe is nog net als bij een enkele mast.