Terex Demag AC 500-2

Post hier alles over de Terex, Demag en PPM hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
sarensspotter
Forumlid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 11 jun, 2012 17:00
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Terex Demag AC 500-2

Bericht door sarensspotter »

Zemag schreef:
sarensspotter schreef:deze ac500-2 van steil was bezig masten voor windmolens aan het plaatsen in troisvierges. de tandwielkasten en wieken worden gemonteerd door de cc2800 van dufour
tandwielkast bij een nieuwe Enercon (ch) (ch) Enercons hebben geen tandwielkasten (tenzij de eerste generaties van vele jaren geleden) ;)
dat kan inderdaad zijn, maar ik ben niet op de hoogte over type windmolens ;L ik dacht dat dat onderdeel bij iedere windmolen tandwielkast noemde :?

Gebruikersavatar
Eyeless
Starter
Berichten: 831
Lid geworden op: vr 15 feb, 2008 21:18
Locatie: Verwegnistan
Contacteer:

Re: Terex Demag AC 500-2

Bericht door Eyeless »

Maarten.. je maakt erg mooie foto`s ..complimenten daarvoor.. Maar je naam mag wel wat minder in beeld.. Als je bang bent voor je © is dit juist het makkelijkst om weg te photoshoppen.. plaats je naam ergens in het heel klein met een bijna dezelfde kleur.. Dit is erg storend..
Mvg Marco

Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..

sarensspotter
Forumlid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 11 jun, 2012 17:00
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Terex Demag AC 500-2

Bericht door sarensspotter »

Eyeless schreef:Maarten.. je maakt erg mooie foto`s ..complimenten daarvoor.. Maar je naam mag wel wat minder in beeld.. Als je bang bent voor je © is dit juist het makkelijkst om weg te photoshoppen.. plaats je naam ergens in het heel klein met een bijna dezelfde kleur.. Dit is erg storend..
bedankt voor de tip :roll: ik zal er op letten bij het posten van volgende foto's

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: Terex Demag AC 500-2

Bericht door marcel.koenen »

Dufour in Genk
Bijlagen
D2.JPG
D2.JPG (186.73 KiB) 3086 keer bekeken
Laatst gewijzigd door marcel.koenen op ma 8 okt, 2012 9:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: Terex Demag AC 500-2

Bericht door marcel.koenen »

Deze kraan staat in de achtertuin van DATEK (Sarens)
Bijlagen
D7.JPG
D7.JPG (190.4 KiB) 3086 keer bekeken

Gebruikersavatar
trianon
Forumlid
Berichten: 1650
Lid geworden op: zo 1 jan, 2012 21:51
Locatie: Ieper België

Re: Terex Demag AC 500-2

Bericht door trianon »

Mag de AC500-2 over de Nederlandse en Belgische wegen met de 4 stempelpoten en de SSL er nog op ?
Ik dacht dat je max 12 ton per as mag hebben ?

Gebruikersavatar
Gabriël Seinen
Forumlid
Berichten: 4688
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Terex Demag AC 500-2

Bericht door Gabriël Seinen »

De SSL afspanning moet gedemonteerd worden voor het transport, en heeft de kraan schijfremmen, moeten de stempelbalken voor ook verwijderd worden. Dan moet de aslast 12t per as zijn.
Fotopagina: https://www.flickr.com/photos/108439484@N05/
Met vriendelijke groet,
Gabriël Seinen

Gebruikersavatar
Hendrik
Starter
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 28 jul, 2006 20:38
Locatie: Woubrugge

Re: Terex Demag AC 500-2

Bericht door Hendrik »

schijfremmen??????????????????????????????
VERTROUWEN IS GOED MAAR CONTROLE IS BETER

Gebruikersavatar
gaetan
Forumlid
Berichten: 3070
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 18:45
Locatie: zeebrugge belgie

Re: Terex Demag AC 500-2

Bericht door gaetan »

trianon schreef:Mag de AC500-2 over de Nederlandse en Belgische wegen met de 4 stempelpoten en de SSL er nog op ?
Ik dacht dat je max 12 ton per as mag hebben ?
ssl moet er af en de voorpoten moeten er ook af als je met 12ton per as moet rondrijden. en een éénschijfs hijshaak mag aan de kraan hangen . maar ik denk dat ze in belgie met een 100tons vergunning rondrijden. alé zoiezo rijden ze met zo een 100tons (moet dan de 100ton route volgen ) vergunning. dus moeten de poten er niet af, rijd met max een 3 schijfs hijshaak. maar moet wel zonder ssl rijden. hopelijk ben ik juist met mijn uitleg.

Gebruikersavatar
IamCandyman
Starter
Berichten: 487
Lid geworden op: vr 3 aug, 2007 20:19
Locatie: Melsele (België)

Re: Terex Demag AC 500-2

Bericht door IamCandyman »

Het is ook afhankelijk van kraan tot kraan, komt volgens mij omdat deze kranen niet volledig aan de lopende band worden gemaakt.
Bij ons op het werk hebben we 2 AC500-2's: de ene mag rijden met voorpoten, 3-schijfshaak en valt zo onder de 12T-aslast. Maar de andere moet zonder haak en zonder ballast-tafel rijden, anders geraakt die niet onder de 12T-regel.
In elk geval rijden ze beide steeds met alle 4 de poten eraan en zonder spanlift.
grtz, Andy

Plaats reactie

Terug naar “Terex”