Ook de 3 assers worden (weer) Demag genoemd.

Post hier alles over de Terex, Demag en PPM hijskranen

Moderator: Tim

Plaats reactie
Advertentie post before
Gebruikersavatar
wiechert
Starter
Berichten: 696
Lid geworden op: vr 13 jan, 2012 18:59
Locatie: Juist

Ook de 3 assers worden (weer) Demag genoemd.

Bericht door wiechert »

Bij Terex Cranes kennen ze (goddank) ook het Nederlandse spreekwoord - "Niemand is zo veranderlijk als een mens" - en besloten de wijze mannen aldaar om ook de naam Demag toe te passen bij de kleinere All Terrain kranen, te weten de AC 55-3 en AC 60-3. Men is dus duidelijk (opnieuw) van mening veranderd want Terex hield eerst bij hoog en bij laag vol dat men de naam Demag alleen ging gebruiken bij hijskranen met een hijscapaciteit van meer dan 100 T en - voilà - er is dan toch weer een wijziging in hun beleid. Nu is het afwachten geblazen of de twee assers straks ook de naam Demag mogen voeren of dat men deze machines naast de overige hijskranen gewoon Terex blijft noemen. Ik gok er op dat er een naamsverandering plaats zal vinden, zodra de productie van de twee assers is overgeheveld naar Zweibrucken.

Wie weet ... ik sluit maar af met nog een Nederlands spreekwoord - De tijd zal het leren. -
D3.jpg
D3.jpg (36.68 KiB) 2570 keer bekeken

Gebruikersavatar
Medium Demag
Starter
Berichten: 953
Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
Locatie: Gouderak
Contacteer:

Re: Ook de 3 assers worden (weer) Demag genoemd.

Bericht door Medium Demag »

Vlgs mij is dit al een heel tijdje bekend, toen onze twee Challenger 3160's werden besteld rond de bouwvak van 2016 werd er al gesuggereerd dat ze evt. als Demags uitgeleverd zouden gaan worden.
Ze zijn rond nieuwjaar uitgeleverd, ze heetten nog Challenger 3160.
Op de open dag van het VTC op 10 dec. kregen we al folders van de Demag AC 55-3.

Gr.
Hans

Gebruikersavatar
wiechert
Starter
Berichten: 696
Lid geworden op: vr 13 jan, 2012 18:59
Locatie: Juist

Re: Ook de 3 assers worden (weer) Demag genoemd.

Bericht door wiechert »

Yep, er waren geruchten maar men heeft het nu officieel bekend gemaakt.
Op Conexpo zal men wel meer duidelijkheid verschaffen over het reilen en zeilen bij Terex - Demag.
d33.jpg
d33.jpg (46.33 KiB) 2366 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Terex”